عكس دختربچه فقیر در جده جنجال به پاكرد +تصاویر

انتشار عكسی از یك دختربچه فقیر در شهر جده عربستان جنجال به پا كرده است.

به گزارش نما به نقل از ابنا، چند روز پیش یک مرد خوش‌پوش سعودی از خودش و یک دختربچه مهاجر که در زباله‌های شهر جده دنبال چیزی به‌دردبخور می‌گشت، عکس گرفت و او را مسخره کرد!

جوان سعودی دختر ۱۰ ساله آفریقایی را دیده بود که با لباس تیم فوتبال الاتحاد داخل آشغال‌ها می‌گردد. بلافاصله سلفی گرفته بود که با هواداران الاتحاد شوخی کند.

وی عکس را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و زیرش نوشت: «ببینید الاتحاد کجاست، توی زباله‌دان».

کاربرهای دیگر عکس را روی شبکه‌های اجتماعی دیگر دست‌به‌دست کردند. کار حتی به بعضی رسانه‌ها هم رسید که عکس را در گزارش‌هایشان نشان دادند.

در ‌‌نهایت مرد جوان ویدئویی روی یوتیوب گذاشت و عذرخواهی کرد. حتی عکس دیگری از خودش منتشر کرد که نشان می‌داد دوباره سراغ دخترک رفته و به او هدیه می‌دهد.

این ماجرا تنها گوشه‌ای است از تنش موجود بین سعودی‌ها و مهاجرهایی که بیشترشان برای گذران زندگی به سخت‌ترین کار‌ها تن می‌دهند.

فقر در عربستان به طور مداوم در حال افزایش است و روز به روز بر دامنه این پدیده افزوده و مشکلات اجتماعی و امنیتی ناشی از آن وخیم‌تر می‌شود.

علت وخامت وضعیت اقتصادی مردم، گسترش فساد میان مقامات سعودی و بازخواست نشدن فاسدان است. براساس آمارهای بین المللی ۴۰ درصد از مردم عربستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و هرکس که از مشکلات بگوید به تلاش برای برهم زدن ثبات کشور متهم می‌شود و او را مزدور بیگانه می‌نامند.

179194_758.jpg

179195_844.jpg

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط