قیمت نفت برنت به ۶۲ دلار و ۷۱ سنت رسید

قیمت نفت برنت پس از افزایش حدود ۶ درصدی در جلسه قبل، معاملات امروز را با بالاترین رقم از فوریه تاكنون و نزدیكی بالاترین ارقام سال ۲۰۱۵ آغاز كرد، اما تحلیلگران هشدار دادند كه بازار همچنان با فزونی عرضه مواجه است.

به گزارش نما به نقل از رویترز، دیروز پس از آنکه آمارها نشان داد که حجم ذخایر آمریکا کندتر از حد مورد انتظار افزایش یافته و مذاکره بین تولید کنندگان مهم نفت در این هفته احتمال کاهش تولید را به میان آورد، قیمت نفت به شدت افزایش یافت.

به علاوه، آمارها نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کمتر از حد انتظار افزای یافته، هرچند که حجم این ذخایر برای چهاردهمین هفته متوالی به رقمی بی سابقه یعنی 483.69 میلیون بشکه رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز ابتدا به 62 دلار و 90 سنت رسید که تنها 10 درصد کمتر از بالاترین رقم سال 2015 بود، اما سپس با 19 سنت کاهش به 62 دلار و 71 سنت رسید. نفت خام آمریکا نیز معاملات امروز را با رقم 55 دلار و 92 سنت آغاز کرد، که 77 سنت کمتر از بالاترین رقم سال 2015 (56 دلار و 69 سنت) بود، که روز چهارشنبه به ثبت رسیده بود، اما سپس اندکی افزایش یافت و به رقم 56 دلار و 7 سنت رسید.
قیمت نفت به رغم کاهش های صبح پنجشنبه، از ابتدای ماه آوریل تاکنون حدود 15 درصد افزایش یافته و در حال بازگشت به سطح قیمت های ماه فوریه است، یعنی زمانی که بالاترین ارقام سال 2015 به ثبت رسیده بود.
با این حل، تحلیلگران گفتند، بازار همچنان به دلیل بالا بودن تولید و رشد تقاضای کند به خصوص در چین که اقتصاد آن با کندترین سرعت حداقل 6 سال گذشته در حال رشد است، با فزونی عرضه روبروست.
ای ان زد بانک در یادداشتی نوشت: «افزایش قیمت های اخیر در حالی است که تولید نفت اوپک در ماه مارس افزایش یافته و این روند احتمالا در ماه آوریل نیز ادامه خواهد داشت.»

۱۳۹۴/۱/۲۸

اخبار مرتبط