اخراج دانش آموز از مدرسه به خاطر پیوند كلیه!

عضو هیات امنای انجمن بیماران كلیوی كشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یك كودك پیوند كلیه از مدرسه بشدت انتقاد كرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه بشدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

داریوش آرمان اظهار داشت: دختر هشت ساله ای به نام شکیلا رخشانی پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت های انجمن بیماران کلیوی پیوند کلیه شده است. این در حالی است که پزشک معالج وی اعلام کرده که دوران نقاهت شکیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشکلی ندارد.

آرمان افزود: متاسفانه مسولان مدرسه قیام واقع در کریم آباد کهریزک به رغم حضور چند روزه دانش آموز پیوند کلیه ای در کلاس اول به والدین وی اعلام کرده اند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این دانش آموز نیستند.

وی ادامه داد : آنها (مسئولان مدرسه ) در پاسخ به اعتراض های مادر دختر کوچولو گفته اند ؛از آنجا که نگران پس زدن پیوند کلیه شکیلا هستند !به همین خاطر از پذیرش او در مدرسه خودداری کرده اند و به هیچ عنوان نیز حاضر نیستند او را بپذیرند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران تصریح کرد : بدون شک این اتفاق غم انگیز نقض حقوق شهروندی یک کودک ایرانی است.ضمن اینکه او به هیچ بیماری مسری، عفونی یا واگیردار مبتلا نیست.

آرمان ادامه داد : به همین خاطر نیز از مسولان آموزش و پرورش استان تهران انتظار داریم هر چه زودتر شرایط بازگشت این دختر بچه را به پشت میز مدرسه فراهم کنند ؛ چرا که در غیر این صورت به طور قطع این دانش آموز و خانواده اش با مشکلات شدید روحی و روانی روبرو خواهند بود . حتی ممکن است به خاطر مشکلات روحی ، کلیه پیوندی دختر کوچولو نیز از کار افتاده و او دوباره به چرخه دیالیز بازگردد که وقوع این اتفاق بسیار خطرناک خواهد بود.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط