افزایش ۱۵ درصدی ویزیت پزشكان

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، نرخ ویزیت پزشكان اعم از پزشكان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوص در سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، دکتر محمد آقاجانی گفت: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی برای پزشکان عمومی 92 هزار ریال، متخصصان 115 هزار ریال و فوق تخصص ها 138 هزار ریال ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190 هزار ریال، متخصصین 300 هزار ریال و پزشکان فوق تخصص 380 هزار ریال است.



وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه تعرفه نرخ اقامت در بیمارستان های دولتی ( هتلینگ ) 20 درصد افزایش یافته است.



معاون وزیر بهداشت گفت: در قالب مصوبه جدید هیات محترم دولت، میانگین رشد کل تعرفه خدمات پزشکی فقط 9 درصد خواهد بود. این در حالیست که هموطنان واجد بیمه پایه سلامت در هنگام بستری تنها شش درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می کنند.



آقاجانی افزود: از سوی دیگر روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت مراجعه می کنند، سه درصد از هزینه خدمات را پرداخت می کنند.



وی ادامه داد: با توجه به بازنگری کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت (ویرایش اول) در سال 1393 و اجرای ویرایش دوم این کتاب و اصلاح این ارزش ها از اول فرودین امسال، رقم ریالی ضریب حق الزحمه خدمات پزشکی در سال 94 در بخش دولتی و خصوصی تغییری پیدا نخواهد کرد.



آقاجانی تاکید کرد: همچنین نرخ خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی تغییری پیدا نخواهد کرد.

۱۳۹۴/۲/۷

اخبار مرتبط