غیبت چهره های اصلاح طلب در كرمانشاه

نمایندگان ادوار برای ورود به بهارستان صف كشیدند

استان كرمانشاه استان كرمانشاه فعلا در غیاب چهره های شاخص اصلاح طلب و همگرایی اصولگرایان به سر می برد.

به گزارش نما به نقل از نماینده - استان کرمانشاه هشت کرسی در مجلس دارد و با توجه به اینکه سال ۹۴، سال انتخابات مجلس است از هم اکنون تعدادی از کاندیداهای احتمالی خود را برای ورود به آوردگاه دهم بهارستان آماده کرده اند تا رقابتی بین جریان های شاخص و تاثبر گذار شکل گیرد، براساس آخرین اخبار، در این استان چهره های اصولگرا، اصلاح طلب، نمایندگان ادوار و نیروهای نزدیک و همسو با رئیس جمهور سابق گعده ها و جلسات انتخاباتی را شکل داده اند.

نعمت الله منوچهری، محمد ابراهیم محبی، فتح الله حسینی، سعید حیدری طیب، محمد رزم، عبدالرضا مصری، و وحید احمدی در انتخابات مجلس نهم با رای مردم، کرسی های سبز مجلس را در حوزه انتخابیه کرمانشاه، پاوه، سنقر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از آن خود کردند. در بین نمایندگان کنونی این استان، عبدالرضا مصری به عنوان چهره حزبی و تشکیلاتی شناخته می شود چرا که علاوه بر نمایندگی مجلس عضو حزب موتلفه اسلامی و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس است، همچنین وحید احمدی نیز با فراکسیون اصولگرایان مجلس همکاری می کند.

آخرین وضعیت اصولگرایان در کرمانشاه، گزینه های احتمالی و سازوکار وحدت

اصولگرایان استان کرمانشاه همچون اصولگرایان تهران نشین، سریال وحدت را پیگیری می کنند تا از این طریق بتوانند به فهرست واحد دست یابند با این حال از برخی فعالان سیاسی و نمایندگان ادوار اصولگرا به عنوان گزینه های احتمالی نام برده می شود ضمن اینکه اخبار رسیده حاکی از فعالیت های انتخاباتی نزدیکان احمدی نژاد در این استان است، هنوز نحوه ورود(سازوکار انتخاباتی) آنها برای انتخابات مشخص نشده است.

از بین نمایندگان ادوار مجلس محمد کرمی راد نماینده سابق و دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان به عنوان کاندیدای احتمالی شناخته می شود همچنین عبدالرضا مصری نماینده کنونی هم در این جرگه قرار دارد.پیش از این، محمد نبی حبیبی"دبیرکل حزب موتلفه" گفته بود ما به استانها اعلام کردیم وحدت و همگرایی اصولگرایان در انتخابات مجلس را دنبال کنند.

در اردوگاه یاران احمدی نژاد هم خبرها حاکی از ورود دو مدیر سابق که یکی از آن ها معاون رئیس جمهور و دیگری استاندار بود حکایت دارد، در این راستا زمزمه کاندیداتوری ابراهیم عزیری معاون اسبق محمود احمدی نژاد و حجت الله دمیاد استاندار کرمانشاه در دولت احمدی نژاد شنیده شده است، ابراهیم عزیزی قبل از ورود به دولت، سابقه عضویت در دوره پنجم مجلس در این استان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

تاکنون البته نام چهره شاخص و شناخته شده ای توسط اصلاح طلبان در این استان اعلام نشده است، براساس اخبار رسیده، رئوف قادری نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب که دوره ای عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بود احتمالا از حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات وارد عرصه انتخابات خواهد شد. در حال حاضر نعمت الله منوچهری نمایندگی مردم در این حوزه انتخابیه را برعهده دارد. منوچهری عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو فراکسیون رهروان ولایت است.

نکته قابل توجه اعلام کاندیداتوری چهره های شناخته نشده در برخی از حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه منجمله "پاوه" است، فعلا چهره های شاخص ترجیح داده اند نام خود را اعلام نکنند فقط یکی از کارمندان فرمانداری پاوه در گفتگویی با یکی از رسانه های محلی، کاندیداتوری خود را برای انتخابات مجلس اعلام کرد البته برخی منابع از کاندیداتوری حشمت الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس از حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب نیز خبر داده اند.

"قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب" برخلاف مرکز استان، خبر ساز است، چرا که از هم اکنون برخی از کاندیداهای احتمالی نشست ها و دیدارهای انتخاباتی خود را کلید زده اند.

یکی از نمایندگان سابق مجلس که عضو جامعه اسلامی نمایندگان ادوار نیز هست در گفتگویی با نماینده به تشریح این حوزه انتخابیه(قصر شیرین) پرداخت و گفت: نمایندگان ادوار از دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام کرده اند. در بین اصولگرایان "همت بیگ مرادی، سیدحشمت جاسمی، بهرام تیموری و شیرزادی" قرار دارند در طیف اصلاح طلب نیز افرادی همچون لطف الله پرندین، رسول پروین و سحامی حضور دارند.

این عضو شورای مرکزی جامعه نمایندگان ادوار مجلس می گوید: در قصر شیرین خبری از فعالیت نزدیکان احمدی نژاد نیست.

استان کرمانشاه فعلا در غیاب چهره های شاخص اصلاح طلب و همگرایی اصولگرایان به سر می برد، تاکنون برگ انتخاباتی اصولگرایان کامل تر از اصلاح طلبان نوشته شده است.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط