تعطیلی دسته‌جمعی صنایع پوشاك با واردات

عضو كمیسیون صنایع مجلس كاهش فرصت‌ شغلی را ناشی از افزایش واردات، نرخ بالای سود بانكی، فرهنگ غلط مصرف و عدم حمایت از تولید دانست و گفت: با وجود اینكه در مقاطعی برخی صنایع صادركننده بودند، اكنون رو به تعطیلی می‌روند.

به گزارش نما، سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت تولید و فرصت‌های شغلی که روز به روز در صنایع از بین می‌روند، اظهار داشت: هم‌اکنون رکود در تمام کشور وجود دارد و مربوط به یک یا دو صنعت نیست.

وی افزود: رکود و کاهش شدید فرصت‌های شغلی ناشی از عدم حمایت عملی از تولید و ضعف در رابطه میان نظام بانکی با بنگاه‌ها است.

حسینی با اشاره به اینکه برخی افراد برای سرمایه‌گذاری در صنایع صلاحیت نداشتند، گفت: سیاست‌های دولت در حوزه واردات و همچنین قاچاق شدید به داخل کشور فرصت‌های شغلی را از بین برده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و احیای صنایع را ترویج فرهنگ صحیح مصرف در داخل عنوان کرد و گفت:‌ هنوز فرهنگ استفاده از تولید ملی نهادینه نشده و همین امر مشاغل را با تهدید مواجه کرده است.

وی گفت: به عنوان مثال صنعت نساجی که در مقطعی از تاریخ صادرکننده بود، اما این صنعت با واردات بی‌رویه و قاچاق شدید به داخل روبه تعطیلی است.

حسینی با اشاره به اینکه این صنعت یکی از مهم‌ترین فرصت‌‌های ایجاد اشتغال به وجود می‌آید، گفت: قطعاً فرصت‌های بسیار زیادی در صنعت پوشاک برای ایجاد اشتغال وجود دارد.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط