طنازی های امید تدبیر زاده از هفته ای كه گذشت/ همه چی آرومه

خدا را شكر تدبیر و امید نفس می كشد!

عکس خبري -خدا را شکر تدبير و اميد نفس مي کشد!

نه جون من! شما باورتون میشه یه رییس جمهور موفق از رقابتها کنار بکشه؟ پس چرا شایعه سازی می کنید و جو درست می کنید و از این همه تدبیر و امید، مردم را ناامید می کنید؟ برین خبرها بخونین و درس عبرت بگیرید به جای جوسازی!

روحانی از دور رقابت‌ها حذف شد
همین دیروز بود که تیتر زدن روحانی از دور رقابت‌ها حذف شد. و این یعنی هرگونه برداشت سیاسی از رییس دولت تدبیر و امید ممنوع! ذهن سیاسی همه ما هم رفت به سمت این که جناب رییس جمهور از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آینده حذف شده و دیگر اثری از تدبیر و امید نخواهد بود. فاتحه مذاکرات را هم باید خواند چون بعید است به پایان این دوره برسد و باید تا دوره بعدی ریاست جمهوری صبر کرد! ولی خوب بعد که اصل خبر را خواندیم خیالمان بابت همه چیز خصوصا تدبیر و امید راحت شد. گفته بود: فاطمه روحانی با قبول شکست برابر قهرمان نوجوانان جهان از دور رقابتهای مسابقات قهرمانی جهان کنار رفت. و ما یک نفس راحت کشیدیم.

بخندید و مناجات کنید
یه خبر جالب و هیجان انگیز این که رضا احسان پور در نماشگاه امسال کتاب دارد! این نه از آن باب که رضا و طنزش رو دوست داریم. بلکه از آن بابت که رویکرد جدیدی به طنز کرده در این کتابش! «چوپان معاصر» را احسان پور نوشته که پیوند میان طنز و مناجات که موضوع محوری کتاب جدید اوست کمی متناقض به نظرمی رسد. برای همین تناقضات است که رضا گفته:« با خدا می‌شود راحت درددل کرد و او هم بر ما سخت نمی‌گیرد و شهدا هم خیلی راحت و صمیمی با خدا ارتباط می‌گیرند» بخرید و بخوانید و لذتش را ببرید.

چرت بزنی می کشمت!
خبرگزاری «یونهاب» کره جنوبی چند روز پیش از اعدام چندین مقام ارشد کره شمالی از جمله وزیر دفاع این کشور به دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داد بود. حالا تصویری از وزیر دفاع اعدام شده کره شمالی در فضای مجازی کره جنوبی و برخی کشورهای شرق آسیا منتشر شده که نشان می دهد «هیون یونگ شول» در یکی از جلسات رسمی، چشمان خود را بسته و در حال چرت زدن است. یعنی دلیل اعدام وزیر دفاع کره شمالی، بی احترامی وی به رهبر این کشور عنوان شده است. حالا فکرش رو بکن! مسؤولین چرت زن در دنیا رو اگر بخوان اعدام کنن، چه شود؟! البته ما که هم تدبیر می کنیم و هم امید، حتی اگر چرت بزنیم!

دو کلام از مادر عروس
مشاور وزیر دفاع عربستان که نقش مادر عروس را در قائله یمن ایفا می کند گفته:«هم اکنون کشوری وجود دارد که دست به یک اقدام بی سابقه زده است. این کشور قصد دارد با زور و با وجود مخالفت کشور دیگر به آن کشور کمک های بشر دوستانه ارسال کند. در حقوق بین الملل این یک امر بی سابقه است.» حالا ما هم الکی مثلا چون نمی دونیم آن کشور بی سابقه چه کشوری است از طرف معاون فرمانده ستاد مشترک ایران ضمن هشدار به ائتلاف عربی نسبت به جلوگیری از حرکت کشتی امدادی تهران، می گوییم: «ما به سعودی ها و آمریکا در خصوص هدف قرار دادن سیاست ایران در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه به ملت های منطقه هشدار می دهیم این امر ممکن است آتشی به پا کند که آنها نتوانند آن را کنترل کنند.»

گوریل انگوری الگو می شود
حتما یادتون هست که سردار سلامی گفته بود:«ترجیح می‌دهم به‌جای حرف‌های نتانیاهو، کارتون “گوریل انگوری” ببینم» حالا این بلا سر اوباما اومده! یارو با هزار دبدبه و کبکبه رفته بحرین که شاه رو ببینه اون وقت جناب شاه ول کرده رفته پیش ملکه انگلیس! حمد بن عیسی آل خلیفه همان شاه بحرین است که از چهره های غایب در نشست کمپ دیوید با رییس جمهوری آمریکابوده! ترجیح داده به جای این نشست به همراه ملکه الیزابت در جشنواره ای برای اسبها شرکت کند. خوب واقعا هم مهم تره دیگه! ولی من موندم اینا کی یاد گرفتن جلوی آمریکا بایستن؟ حالا وایسادی، چرا رفتی انگلیس! خوب نمی دونه سگ زرد برادر شغاله!

۱۳۹۴/۲/۲۵

اخبار مرتبط