مرسی و قرضاوی به اعدام محكوم شدند

دادگاه جنایی قاهره امروز در حكمی رئیس جمهور سابق به همراه رئیس انجمن علمای مسلمان این كشور را به اعدام محكوم كرده و حكم آنها را برای اجرائی شدن به مفتی مصر واگذار كرد.

به گزارش نما مهر به نقل از بی بی سی نوشت، این حکم در دادگاهی که بعدازظهر امروز برای رسیدگی به اتهامات «محمد مرسی»، «یوسف القرضاوی» و ۱۰۴ تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین برگزار شد صادر گردید.

دادگاه جنایی قاهره حکم اعدام مرسی، قرضاوی و ۱۰۵ نفر دیگر را برای اجرایی شدن به «شوقی علام» مفتی مصر، واگذار کرده است.

اتهامات این افراد جاسوسی برای جنبش حماس و برخی از کشورهای منطقه و دست داشتن در ماجرای فرار گسترده زندانیان از زندان در سال ۲۰۱۱ اعلام شده است.

دادگاه جنایی قاهره امروز در آکادمی پلیس برای قرائت حکم محمد مرسی و ۱۰۵ نفر از اعضای جماعت اخوان المسلمین در پرونده جاسوسی برای حماس و فرار از زندان وادی نطرون، تشکیل شد.

بر اساس این گزارش از بین متهمان، حکم اعدام محمد مرسی، یوسف القرضاوی و ۱۰۴ تن از رهبران اخوان المسلیمن در قضیه فرار از زندان وادی نطرون برای اعلام حکم نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شد.

دادگاه جنایی قاهره همچنین از بین ۳۵ متهم اسامی ۱۶ تن از آنها را در قضیه جاسوسی برای حماس برای حکم اعدام به مفتی ارجاع داد که اسم محمد مرسی در بین این افراد نبود و در بین این افراد اسامی خیرت الشاطر، محمد البلتاجی، و صلاح الدین مقصود دیده می‌شود.

البته امکان تغییر این حکم وجود دارد زیرا در تاریخ دوم جولای دادگاه دیگری نیز در ای رابطه برگزار خواهد شد.

مرسی ماه پیش نیز به اتهام کشتار معترضین در جریان اعتراضات دسامبر سال ۲۰۱۲، به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.

حکومت جدید مصر از زمان روی کار آمدن مواضع سختی را علیه اخوان المسلمین اتخاذ کرده بطوریکه ضمن غیر قانونی اعلام کردن این گروه شروع به محاکمه رهبران آن کرده است.

۱۳۹۴/۲/۲۶

اخبار مرتبط