تأكید تهران و مسكو بر توقف فوری حملات یمن

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با میخاییل باگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهور روسیه در امورخاورمیانه اخرین تحولات منطقه را مورد رایزنی قرار داد.

به گزارش نما ، تهران و مسكو برگزاري مذاكرات ژنو را در سايه تداوم حملات نظامي وعدم برقراري آتش بس اقدامي ناكافي خوانده و بر ضرورت توجه به نظرات همه گروههاي يمني و توقف فوري حملات نظامي درآستانه مذاكرات ژنو تاكيد کردند.

حسین اميرعبداللهيان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در تماس تلفني با ميخاييل باگدانف معاون وزير خارجه و نماينده رييس جمهور روسيه در امورخاورميانه اخرين تحولات منطقه را مورد رايزني قرار داد.

طرفين در این تماس تلفنی بر ضرورت اتش بس و توقف فوري حملات عليه يمن تاكيد نکردند.

همچنین طرفين با ابراز نگراني شديد از تداوم كشتار مردم بي دفاع و بروز فاجعه انساني در سراسر يمن ، از تلاش هاي سازمان ملل براي ارسال كمك هاي انساني و توقف اتش بس حمايت كردند.

تهران و مسكو برگزاري مذاكرات ژنو را در سايه تداوم حملات نظامي و عدم برقراري آتش بس اقدامي ناكافي خوانده و بر ضرورت توجه به نظرات همه گروههاي يمني و توقف فوري حملات نظامي در استانه مذاكرات ژنو تاكيد و انرا گامي ضروري خواندند.

۱۳۹۴/۳/۱

اخبار مرتبط