آغاز ثبت‌نام آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: ثبت‌نام پذیرش دوره كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال ۹۴ از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش نما، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 94 منحصراً از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از فردا یکشنبه سوم خرداد آغاز شده و یکشنبه 10 خرداد پایان می‌پذیرد.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون از ساعت 18 امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: متقاضیان ثبت‌نام در این مهلت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته در یک مرحله است داوطلبان لازم است همزمان با ثبت‌نام به ترتیب تقدم رشته‌های مورد علاقه خود را نیز ثبت کنند.

توکلی با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام این آزمون به صورتی اینترنتی است، گفت: داوطلبان باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است هزینه ثبت‌نام خود را به مبلغ 200 هزار ریال پرداخت کنند، در صورتی که داوطلبی علاقمند به شرکت در رشته‌های تحصیلی غیرانتفاعی و غیردولتی نیز هست باید علاوه بر مبلغ ثبت‌نام مبلغ 40 هزار ریال دیگر نیز پرداخت کند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی کاردانی به کارشناسی براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) و پذیرش در تعدادی از رشته‌ها از طریق آزمون صورت خواهد گرفت که فهرست این رشته‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته درج شده است.

وی افزود: تمامی داوطلبان متقاضی پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعم از با آزمون و بدون آزمون باید در این دوره ثبت‌نام کنند. آزمون برای پذیرش در رشته‌های تحصیلی با آزمون بعد از ظهر روز جمعه 16 مردادماه در حوزه های امتحانی برگزار می‌شود و ظرفیت پذیرش دانشجو در 3 هزار و 603 کد رشته محل 210 هزار و 823 نفر است.

۱۳۹۴/۳/۲

اخبار مرتبط