300 نفر در نپال همچنان ناپدید هستند

پلیس نپال روز یكشنبه اعلام كرد:با گذشت حدود یك ماه از زمین لرزه مرگبار این كشور همچنان از سرنوشت 300 نفر اطلاعی در دست نیست .

به گزارش نما به نقل از ایرنا،‌ 240 نفر از افراد ناپدید شده در زمین لرزه 7.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین در 25 آوریل ( پنجم اردیبهشت) از شهروندان نپال و بقیه افراد خارجی هستند.

بنا به گزارش وزارت کشور نپال،تعداد قربانیان زمین لرزه این کشور از هشت هزار و 635 نفر گذشته و به این ترتیب به مرگبارترین حادثه در تاریخ این کشور تبدیل شده است.

آخرین زمین لرزه مخرب نپال در سال 1934 میلادی بوقوع پیوست که براثر آن هشت هزار و 519 نفر جان خود را از دست دادند.

براثر زمین لرزه های 25 آوریل – پنجم اردیبهشت- با بزرگی 7.8 درجه و 12 مه – 22 اردیبهشت – 21 هزار و 845 نفر مجروح شدند.

ارتش نپال روز یکشنبه دراطلاعیه ای اعلام کرد براثر زمین لرزه دراین کشور 79 خارجی از جمله 49 هندی جان خود را از دست دادند.

براساس این اطلاعیه،تعداد دوهزار و 509 نظامی خارجی که برای عملیات جستجو و نجات به نپال آمده بودند این کشور را ترک و تعداد یک هزار و 807 نفر دیگر نیز در حال ترک این کشور هستند.

همچنین پنج پس لرزه از روز گذشته تا صبح امروز و بیش از 255 پس لرزه در یک ماه گذشته دراین کشور به ثبت رسیده است .

بنابر آمار وزارت کشور نپال، براثر این دو زمین لرزه حدود 500 هزار واحد مسکونی و اداری تخریب شده که بیشتر آنها در مناطق روستایی هستند.

همچنین براثر دهها رانش زمین در دولخا در شرق کاتماندو دسترسی به روستاهای دور افتاده این مناطق را غیر ممکن کرده است .

در روستای سینگاتی نیز که به دلیل زمین لرزه کاملا تخریب شده همچنان دهها نفر ناپدید و نیروهای امدادی همچنان در حال آوار برداری هستند.

براساس اعلام سازمان ملل درحالی که نپال براثر دو زمین لرزه تخریب شده و نیازمند کمک جامعه جهانی است اما تاکنون تنها 59 میلیون دلار حدود 14 درصد از کمک های درخواست شده به این کشور رسیده است .

پیش از این سازمان ملل از کشورهای مختلف خواستار کمک 423 میلیون دلاری برای بازسازی و امداد رسانی به زلزله زدگان شده بود.

براثر زمین لرزه بی سابقه در نپال و تخریب زیر ساخت ها، جاذبه های فرهنگی و فلج شدن صنعت جهانگردی که یکی از منابع اصلی درآمد این کشور فقیر محسوب می شود،مردم این کشور با ناامیدی همچنان به زندگی در زیر چادرهای موقت ادامه می دهند.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط