طرح آیت‌الله مكارم شیرازی برای تحول در حوزه

آیت‌الله مكارم شیرازی برای تحول مطلوب در حوزه‌های علمیه، طرح «حوزه در حوزه» را پیشنهاد كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه تخصصی فقهی امام کاظم(ع) که تحت اشراف این مرجع تقلید فعالیت می‌کند، با بیان اینکه باید در حوزه علمیه یک تحول جدی و مهم انجام شود، تاکید کرد که این تحول باید به منظور پاسخگویی به نیازهای روز باشد.

وی با تشریح طرح پیشنهادی خود برای تحول مطلوب در حوزه، اظهار کرد: ممکن است همه طلاب حوزه نتوانند در مسیر تحول قرار بگیرند، چون برخی افراد با سن بالا در درس‌های حوزه شرکت می‌کنند، بنابراین این افراد حداقل با تبلیغ، زکات علم خود را بپردازند.

این مرجع تقلید گفت: می‌توان در درون این حوزه بزرگ، یک حوزه کوچک ایجاد کرد که در آن مجتهدین مطلق پرورش یابند و من این طرح را برنامه «حوزه در حوزه» نام‌گذاری می‌کنم.

استاد برجسته حوزه بر لزوم شناسایی طلاب بااستعداد و پرورش ویژه آنها تاکید کرد و افزود: اگر از بین ۵۰ هزار طلبه، ۵ هزار نفر را به خوبی پرورش دهیم، می‌توانیم علمای بزرگی همچون شیخ انصاری پرورش بدهیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی هدف از تاسیس مدرسه تخصصی امام کاظم(ع) را تربیت مجتهد مطلق عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این مدرسه بتوانیم تحولی در برنامه‌های فقه و اصول ایجاد کنیم.

وی جذب ۱۰۰ طلبه و پرورش آنها به درجه اجتهاد را یکی از برنامه‌های مدرسه تخصصی امام کاظم(ع) ذکر کرد و افزود: ما تمام هزینه‌های طلاب این مدرسه را می‌پردازیم و اساتید قوی برای آموزش آنها انتخاب می‌کنیم تا بتوانیم مجتهدین مبرز به جامعه فقه و اصول تحویل دهیم.

این مرجع تقلید، آموزش زبان‌های خارجی را یکی دیگر از برنامه‌های این مدرسه علمیه بیان کرد تا زمینه تبلیغ دین در سطح بین الملل فراهم شود.

نظم و پشتکار و خلوص نیت، توصیه پایانی آیت‌الله مکارم شیرازی به طلاب جوان بود که در این مراسم بیان شد.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط