دلیل لغو اعلام نتیجه مزایده

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید كه امضای ۱۳۵ نماینده مجلس برای لغو مزایده سرخابی‌ها طرح است نه قانون.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جعفر سبحانی در خصوص لغو جلسه اعلام نتیجه مزایده چهارم دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: قبل از اینکه نتیجه مزایده اعلام شود باید صورتجلسه آن توسط سه وزیر دادگستری، اقتصاد و ورزش و جوانان به امضا می‌رسید تا نتیجه را اعلام کنیم. این صورتجلسه به دست ما نرسید اما به محض اینکه صورتجلسه امضا شود نتیجه مزایده را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: در مزایده سوم، یک متقاضی قانونی داشتیم که سپرده‌اش را پرداخت کرده بود و در مزایده چهارم، ۴ متقاضی جلو آمدند که سپرده‌های خود را هم پرداخت کرده بودند. مطمئناً بررسی ۴ پرونده زمان بیشتری برای بررسی می‌خواهد و باید از نهادهای مربوطه استعلام‌های لازم گرفته می‌شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه در صورت امضا شدن صورتجلسه نتیجه امروز اعلام خواهد شد یا نه، گفت: طبق یک روال کاری و اداری جلسه اعلام نتیجه مزایده لغو شد. ضمن اینکه نمی‌توانم بگویم نتیجه امروز یا فردا اعلام خواهد شد اما احتمالاً نتیجه امروز اعلام نمی‌شود.

سبحانی درباره اینکه اگر قرار بود جلسه اعلام نتیجه مزایده لغو شود چرا رسانه‌ها دعوت شدند، خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی کاملاً شفاف‌سازی کرده و همانطور که همه دیدند، پاکت‌ها نیز در حضور رسانه‌ها باز شد. هیچوقت دنبال حاشیه نبودیم و در خصوص مزایده پرسپولیس و استقلال هم حاشیه‌ای به وجود نیامده است. مشکل اصلی لغو این جلسه هم روال اداری و کاری بود که صورتجلسه به امضا نرسید و به محض رخ دادن این اتفاق رسانه‌ها را در جریان می‌گذاریم.

وی ادامه داد: اگر می‌دانستیم قرار است صورتجلسه به امضا نرسد، رسانه‌ها را دعوت نمی‌کردیم و بدیهی است به محض مطلع شدن از این خبر رسانه‌ها را مطلع کنیم. اگر دیروز می‌دانستیم صورتجلسه به امضا نمی‌رسد، رسانه‌ها دعوت نمی‌شدند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه آیا به امضا رسیدن طرحی مبنی بر لغو مزایده سرخابی‌ها توسط ۱۳۵ نماینده مجلس شورای اسلامی تأثیری در لغو جلسه اعلام مزایده داشته یا نه، گفت: بعید می‌دانم که اینگونه باشد، چون این فقط یک طرح بوده که به امضای نمایندگان رسیده و قانون نیست. تا زمانی که این طرح قانون نشود ما طبق قانون قبلی عمل خواهیم کرد که قانون قبلی هم می‌گوید باید مزایده را با دقت و سرعت انجام دهیم. این مصوبه دولت و مجلس است که پرسپولیس و استقلال باید واگذار شوند. سازمان خصوصی‌سازی هم نهادی است که بیش از همه دستگاه‌ها به قانون احترام می‌گذارد.

سبحانی درباره اینکه با توجه به صحبتی برخی نمایندگان مجلس گویا برگزاری مزایده چهارم هم غیر قانونی بوده است، اظهار داشت: کاملاً با وظایف سازمان خصوصی‌سازی آشنایی داریم و باید این جواب را بدهم که محدودیتی در برگزاری مزایده وجود ندارد. پیش از برگزاری مزایده اول هم می‌توانستیم به روش‌های دیگری این دو باشگاه را واگذار کنیم اما برگزاری مزایده بهترین روش بود و برای مزایده هم محدودیتی وجود ندارد.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط