قهرمان جهان خواستار بركناری بلاتر

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در بیانیه‌ای خواهان بركناری بلاتر از ریاست فیفا شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، ولفگانگ نیرزباخ، رئیس فدارسیون فوتبال آلمان خواهان برکناری بلاتر بعد از بازداشت‌ مدیران و معاونان فیفا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان در بیانیه‌ای که وزارت ورزش این کشور منتشر کرد، گفت: اگر این اتهامات ثابت شود برای سازمانی چون فیفا بسیار سخت خواهد بود. در حالی که تنها یک روز تا برگزاری مجمع عمومی سالیانه فیفا مانده است، چنین اتفاقاتی شرم آور و پذیرش آن بسیار سخت است. فدارسیون فوتبال آلمان این اتفاقات را محکوم می‌کند. ما از آن دسته از کشورهایی هستیم که در دوران سیاه مدیریت بلاتر بسیار آسیب دیدیم و خواهان کنار زدن این عنصر مخرب هستیم.

راینهارد رائوبال، مقام برگزار کننده بوندسلیگای فوتبال آلمان هم که از پیش مخالف بلاتر بود، در اظهار نظری تند خواهان کنار زدن این به گفته‌ او "عامل فساد" شد.

رائوبال گفت: اشتباه بسیار بزرگی خواهد بود که نشست فیفا با این اتفاقات روند خود را ادامه دهد. نباید این برنامه ادامه داده شود و اگر این اتهامات ثابت شود آسیب بزرگی به مدیریت فوتبال جهانی و علاقه‌مندان به این ورزش در سرتاسر جهان وارد خواهد آمد.

او در انتها گفت: سکوت بلاتر را جایز نمی‌دانم؛ او باید محاکمه و سپس مجازات شود! مگر ممکن است که در یک سازمان این همه تخلف رخ دهد و رئیس آن متوجه نشود؟! قطعاً او هم دستی در این مسائل داشته است.

۱۳۹۴/۳/۷

اخبار مرتبط