درخواست مهدی هاشمی از دادگاه تجدیدنظر

مهدی هاشمی ضمن درخواست كارشناسی و استماع شهادت شهود از دادگاه تجدیدنظر استان تهران، خواستار برگزاری علنی رسیدگی به پرونده خود در مرحله تجدیدنظر شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش در مرحله تجدید نظر گفت: در حال ارایه لوایح دفاعی خود به شعبه تجدیدنظر هستیم و از دادگاه مصرا درخواست کردیم، جلسه رسیدگی را به صورت علنی برگزار کند اما نمی‌دانیم این کار انجام می‌شود یا خیر؟.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رسیدگی در مرحله تجدیدنظر می‌تواند حضوری باشد یا خیر؟ افزود: دادگاه تجدید‌نظر می‌تواند جلسه رسیدگی را حضوری را برگزار کند و علنی هم باشد. البته دادگاه هنوز زمانی را تعیین نکرده است.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه در لوایح تقدیمی خود به شعبه تجدیدنظر درخواست کارشناسی، استماع شهادت شهود و برگزاری علنی دادگاه را کردیم توضیح داد: در طول این سال ها اتهامات بسایری را به موکل من زدند و حتی سخنگوی قوه‌قضاییه مسایلی را مطرح کرده ولی ما دست ما برای پاسخ دادن بسته بوده است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی تاکید کرد: البته تمام این اقدامات حتی از سوی سخنگوی قوه‌قضاییه مجرمانه بوده است زیرا طبق تبصره ماده 188، مطرح کردن اسم یا مشخصاتی که بیانگر شناسایی متهم باشد، در حد افتراست ولی می بینیم که صخنگوی قوه‌قضاییه صراحتا از صدا و سیما می‌گوید مهدی هاشمی فلان اتهامات را دارد. همه این‌ها غیر قانونی است و ما نتوانستیم جواب بدهیم چون دادگاه غیر علنی بوده است.

علیزاده طباطبایی افزود: ما درخواست کردیم دادگاه علنی باشد تا منصفانه رسیدگی شود. خیلی حرف ها درباره رسیدگی داریم که بایستی صبر کنیم.

۱۳۹۴/۳/۹

اخبار مرتبط