تأكید رئیس كل دادگستری اصفهان بر حل مشكل زندانیان استان

احمد خسروی وفا رئیس كل دادگستری استان اصفهان در جلسه ای كه به عنوان كاهش جمعیت كیفری در محل سالن كنفرانس دادگستری تشكیل شد بر حل مشكلات زندان های استان تاكید كرد و در این زمینه پیروی از دستور العمل رئیس قوه قضاییه را فراروی حل این مشكلات دانست.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، خسروی وفا تعامل بین بخشی در میان دستگاه قضایی استان با اداره کل زندان های استان را برای رسیدن به حل مشکلات زندان ها ضروري دانست و در این راستا همفکری و هم افزایی در رسيدن به کاهش و از بين بردن مشکلات را بسیار موثر برشمرد.
رئیس کل دادگستری استان افزود: منش رفتاری صحیح و درست ایجاب می کند که منطبق با این همفکری و هم افزایی قدم برداشته و در جهت حل اینگونه مشکلات که بسیار مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است بکوشیم.
خسروی وفا در بخش دیگری از سخنانش با توجه به آمار زندان های اصفهان بیان داشت: نقش اصلی در کنترل ورودی زندانیان را قضات به عهده دارند که به آنها توصیه می کنم در این زمینه مر قانون را رعایت کنند و روسای حوزه های قضایی و دادستان ها بايد نظارت لازم در نحوه ورودی به زندان ها داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان توجه قضات را در امر صدور قرارها، پذيرش قرارها و خودداری از بازداشت های غیرقانونی و غیرلازم معطوف کرد و این موضوع را یکی از مهمترین موارد کاهش جمعیت کيفري زندانها دانست.
رئیس کل دادگستری استان در پایان جلسه پس از شنیدن گزارش های آماری روسا و دادستانها و روساي زندانهاي مربوطه با تاکید مجدد بر حفظ تعامل بین دستگاه قضایی و اداره زندان ها مصوبات جلسه مذکور را نیز اعلام کرد.
جلسه کاهش جمعیت کیفری با موضوع حل مشکلات زندانیان شهرضا–نجف آباد– زرین شهر و خمینی شهر با حضور روسای حوزه های قضایی و دادستان های شهرستان های فوق الذکر و مدیران و مسئولین اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اصفهان در سالن کنفرانس دادگستری تشکیل شد.

۱۳۹۴/۳/۹

اخبار مرتبط