وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد نه تابع مشایی

روزنامه تهران امروز :
انتقادات علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس به سیاست های فرهنگی دولت همچنان ادامه دارد. او در تازه ترین اظهار نظر خود گفت: وزیر ارشاد باید تابع اسلام باشد، نه تابع مشایی.

مطهری با اشاره به نگاه خاص دولت در برخورد با مسائل فرهنگی تاکید کرد که سیاست گذاری فرهنگی توسط مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور انجام می شود. نماینده مردم تهران که از تریبون مجلس سحن می گفت، افزود: نگاهی به فیلم های سینمایی که طی چند سال اخیر اکران شده و اکنون در حال اکران است شاهد مدعای ماست.

فیلم هایی مثل شبانه روز و انتهای خیابان هشتم، جزو این فیلمها محسوب می شوند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در فیلم شبانه روز آنقدر روابط نامشروع و خیانتها در هم تنیده است که معلوم نیست زنی که باردار است پدر فرزندش کیست.

فیلم انتهای خیابان هشتم هم فیلمی است که خیانت را به نحوی به تصویر می کشد که مخاطب هم به خشم می آید. مضمون فیلم این است خواهری که مدتی است نامزد کرده برای نجات جان برادرش و به دست آوردن پول دیه حاضر شده که تن فروشی کند و انتهای فیلم هم با صحنه ای که دوربین منتظر برقرارری رابطه این زن برای نجات برادر محکوم به اعدامش است به پایان می رسد. واقعا چه نیازی به ساخت اینگونه فیلمهاست؟

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط