انهدام كارخانه بمب سازی داعش در عراق

مقام های عراقی اعلام كردند كه در حمله هوایی به شهرك حویجه، یكی از كارخانه های ساخت بمب خودرویی داعش منهدم و تلفات سنگینی به این گروه وارد شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در پی این حمله هوایی صدای انفجار و نابودی مواد منفجره داخل این کارخانه تا مسافت دور و شهر کرکوک در فاصله 55 کیلومتری در کردستان عراق شنیده شد.

به گفته مقام های عراق، این حمله از سوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا به حویجه در 225 کیلومتری شمال بغداد صورت گرفته است.

به گفته یک سرهنگ عراقی، این کارخانه که در آن تانک، خودروهای زرهی هاموی و مقدار زیادی مواد منفجره نگهداری می شد، بزرگ ترین کارخانه تولید خودروی بمب گذاری شده در عراق و سوریه به شمار می رفت.

محمد خلیل الجبوری معاون کمیته امنیتی استان کرکوک، جزییات این حمله را که روز چهارشنبه صورت گرفت، تایید کرد.

به گفته مقام های عراق، در این حمله به حاشیه شهر حویجه شمار زیادی از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند. اما آمار دقیقی در این باره ارایه نشد.

تصاویری که با تلفن همراه از این منطقه گرفته شده، خسارت های گسترده را نشان می دهد که شامل آوار، بلوک های سیمانی، سقف های فلزی و لاشه های خودروهای منهدم شده است که در محدوده این کارخانه تا جایی که چشم کار می کند، پراکنده شده اند.

استفاده از خودروهای بمب گذاری شده که گاهی کامیون های بزرگ حامل مواد منفجره است، از روش های اصلی تهاجمی گروه تکفیری داعش به شمار می رود.

این حمله درحالی صورت گرفت که نیروهای دولتی و مردمی عراق درگیر عملیات گسترده ای به منظور قطع خطوط تدارکاتی میان استان های تحت اشغال داعش به ویژه الانبار هستند که شهر الرمادی مرکز آن در تهاجم 17 مه (27 اردیبهشت) به اشغال داعش درآمد.

۱۳۹۴/۳/۱۴

اخبار مرتبط