سران سعودی 35 كودك را به علت درخواست آزادی بیان بازداشت كردند

عکس خبري -سران سعودي 35 کودک را به علت درخواست آزادي بيان بازداشت کردند

نیروهای امنیتی سعودی از زمان آغاز تظاهرات مسالمت آمیز مردمی تاكنون بیش از 35 كودك را به علت درخواست آزادی بیان و حق تظاهرات مسالمت آمیز بازداشت كرده اند.

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، مرکز عدالت برای حقوق بشر عربستان سعودی با افشای برخی از حالت های شکنجه در عربستان سعودی و بویژه در زندان امنیت عمومی در شهر الدمام اعلام کرد که 35 کودک زندان هستند که در پی تظاهرات مسالمت آمیز مردمی بازداشت شده اند.

این گزارش تایید کرد که شکنجه ها علیه بازداشت شدگان شامل حمله به زندانیان با مشت و لگد و همچنین شوکهای الکتریکی در بخش های مختلف بدن می شود. این شکنجه ها همچنین از طریق حمله با شیلنگ و کابل و همچنین مجبور کردن بازداشتی ها به ایستادن در ساعت های طولانی و بالا بردن دست آنها می شود.

این مرکز در گزارش خود افزود که مقامات سعودی بیش از 600 نفر را از زمان آغاز تظاهرات مسالمت آمیز در این کشور از چهارده ماه پیش تاکنون بازداشت کرده اند که هنوز 150 نفر از آنها در زندان های سعودی هستند.

از میان زندانی ها 35 نفر از آنها کودک هستند که به علت درخواست آزادی تجمع های مسالمت آمیز و آزادی بیان بازداشت شده اند که هنوزر هم 11 نفر از آنها در بازداشت هستند.

مرکز عدالت برای حقوق بشر یک جمعیت شهری برای تقویت و انتشار فرهنگ حقوق بشر در عربستان است که مقر آن در استان الشرقیه است.

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط