پاسخ ابراهيم اصغري به اظهار‌نظر رئيس شوراي صنفي نمايش

تلاش برای سربریدن فیلم دفاع مقدس در مسلخ گیشه

عکس خبري -تلاش براي سربريدن فيلم دفاع مقدس در مسلخ گيشه

تهیه‌كننده «شور شیرین» در یادداشتی نوشت: تلاش عده‌ای بر این است كه استقبال مخاطب به حداقل برسد و این فیلم این بار در مسلخ گیشه سربریده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی اکران نامناسب فیلم «شور شیرین» در سینماها و اظهار نظر برخی از اهالی سینما مبنی بر غیرمردمی بودن فیلم سید ابراهیم اصغری تهیه‌کننده در نامه‌ای با عنوان «سنگ اندازی عده‌ای برای جلوگیری از فروش و اکران آبرومندانه فیلم «شورشیرین» به شرایط اکران و نوع نگاه برخی از افراد پاسخ گفت که در پی متن کامل یادداشت وی آمده است:

پس از گذراندن یک ماه پر ماجرا و اختلافات پیش آمده فی‌ما بین شورای صنفی و حوزه هنری و به ویژه یک هفته التهاب و فشار برای تغییر زمان اکران و تغییر سر گروه، بالاخره فیلم «شور شیرین» در روز پنج‌شنبه و جمعه گذشته به شکل معجزه‌آسایی اکران شد، به ویژه در سینمای آزادی که البته پشت پرده آن بماند برای بعد...

با شروع اکران باز هم دعواها ادامه یافت تا این فیلم دفاع مقدس ابزار قدرت‌نمایی گروهی و قربانی لجاجت طرف مقابل گردد. اما بالاخره مشکلات پیش آمده با سعه صدر و درایت جناب آقای شمقدری مرتفع گردید و با تاکید وزیر محترم ارشاد، اکران فیلم در سینماها و خصوصاً سینمای آزادی رسمیت یافت.

پس از گذراندن این همه ماجرا حالا انگار نوبت فیلم شهید کاوه است که باید قربانی شود. چرا که تلاش عده‌ای بر این است استقبال مخاطب به حداقل برسد و این فیلم اینبار در مسلخ گیشه سربریده شود و با این اتهام از صفحه اکران حذف گردد.

البته به نظر می‌آید ریشه این موضوع به مسایلی برمی‌گردد که در طول دو سه ساله اخیر بر سینمای ایران گذشته و به یک جنگ علنی تبدیل شده است.

سال گذشته علاوه بر ساخت تعدادی فیلم که اتفاقاً همیشه ساخته می‌شده و خواهد شد، تعدادی فیلم ارزشی، فرهنگی و دفاع مقدس هم تولید شد که همزمان با شروع سال جاری در جدول اکران قرار گرفت.

فروش خوب فیلم قلاده‌های طلا و به دنبال آن اکران آبرومندانه روزهای زندگی در یک گروه سینمایی با چندین سالن سینما و در ادامه موفقیت اکران شور شیرین در یک گروه سینمایی هشدار می‌دهد که باید فیلم‌های ارزشی و فرهنگی در گروه‌های خوب سینمایی اکران شود تا دیده شود و انشاءالله کم کم مخاطب خود را جذب کند. ولی ظاهراً این به مذاق عده‌ای سازگار نیست چون در این صورت فیلم‌های سطحی و ضد اخلاقی در گردونه اکران باید با رقبایی قوی دست و پنجه نرم کنند و در این مسیر به منافع گروهی آسیب وارد خواهد شد.

من امیدوارم همه فیلم‌های خوب ایرانی در شرایطی مناسب اکران شود و گیشه‌ای مناسب داشته باشند چون این به نفع جامعه و همه اهالی سینماست. پس بهتر است در این مسیر ارزشهای اخلاقی را رعایت کنیم.

در پایان چند نکته را یادآوری می‌کنم:

1_ از ریاست محترم سازمان سینمایی می‌خواهم همچون گذشته پشتیبان فیلم‌های خوب و ارزشی بوده و با سودجویان برخوردی قاطع داشته باشند.

2_ از صدا و سیما و رسانه‌ها تقاضا می‌کنم در جهت اطلاع رسانی فیلم و پرسش از مسئولان و دست‌اندرکاران کوتاهی نکنند.

3_ نکته آخر، از هموطنان عزیز و به ویژه جوانان هنر دوست ایرانی می‌خواهم در این شرایط سینما را تنها نگذاشته و با حضور در سالن‌های سینما و انتخاب‌ فیلم‌های خوب، حمایت عملی خود را از سینمای ارزشی و ملی اعلام نموده تا موجبات ارتقاء تولیدات سینمایی ایران فراهم گردد.

خداوند یارتان

سید ابراهیم اصغری

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط