آغاز ساخت ۸۷۰۰ مسكن برای محرومان

معاون امور مسكن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام جزئیات غیرقابل استناد طرح جامع مسكن، گفت:‌این برنامه شامل ۵ راهبرد، ۱۱ برنامه و ۸ محور اصلی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حامد مظاهریان در نشست خبری اظهار کرد: طرح جامع مسکن در سال 84 تصویب شد که با توجه به تحولات گسترده در ابعاد اقتصادی و مسائل اقتصادی و مرتبط با مسکن ضرورت بازنگری در آن احساس شد.

وی با اعلام اینکه هدف از طرح جامع مسکن تامین مسکن برای همه افراد جامعه است، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف ما در این طرح کاهش شاخص توان‌پذیری مسکن در سال 1404 است.

وی با بیان این‌که طرح جامع مسکن شامل 5 راهبرد، 11 برنامه و 8 محور اصلی است، بیان کرد: مسکن کم‌درآمدها، سکونت‌های نابسامان، اصلاحات شهری، مسکن روستایی، توسعه بازار استیجاری و ... از جمله محورهای اصلی طرح جامع مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت مصوبه ای برای اهدای 300 هزار وام برای بافت فرسوده داشت که با نرخ سود تسهیلات 9 کمتر از نرخ تسهیلات عمومی پرداخت می‌شود، اعلام کرد: در دو ماه اول امسال 35 هزار قرارداد ساخت در بافت‌های فرسوده با بانک‌ها امضا شد که عدد خوبی برای دو ماه است.

مظاهریان با اشاره به این‌که 200 هزار وام 15 میلیونی مسکن روستایی با نرخ سود تسهیلات 5 درصد پرداخت می‌شود، بیان کرد: بانک مسکن باید بتواند به صورت یک بانک توسعه‌ای عمل کند، هدف بانک توسعه سیاست‌گذاری است. اگر بتوانیم این پروژه تا انتها حرکت کند و بانکی داشته باشیم که دغدغه آن اجرای مسکن باشد می‌توان به تضمین توسعه مسکن در کشور امیدوار بود.

وی با بیان این‌که طرح جامع مسکن تا یکماه آینده نهایی می‌شود، گفت: در بخش مسکن محرومان که برنامه اول طرح جامع مسکن است توافقات خوبی از طریق بنیاد مسکن اتفاق افتاده است. از ابتدای امسال برنامه‌ریزی ساخت 8700 واحد برای مسکن محرومان انجام شده است.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط