سر در دانشگاه شریف تغییر می‌كند

مسابقه‌ طراحی سر در دانشگاه صنعتی شریف با شركت معماران برجسته‌ ایرانی و با معرفی طرح‌های برتر پایان یافت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مراسم اختتامیه مسابقه‌ طراحی سر در دانشگاه صنعتی شریف با حضور مسئولان و معماران ایرانی برجسته‌ برگزار شد و برترین طرح‌ها در آن معرفی شدند.

کمیته‌ برگزاری مسابقه از ده معمار برجسته‌ ایرانی که دارای شهرت و اعتبار جهانی هستند دعوت کرد تا با شرکت در این مسابقه ظرف یک ماه طرح‌های خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند که از این میان هشت نفر از دعوت‌شدگان در مسابقه شرکت نموده و طرح‌های خود را به دبیرخانه ارائه کردند.

جهانگیر درویش، فواد رفیعی، صالح حاج میری، محمدحسن مومنی، محمدرضا عشقی، علی‌اکبر صارمی، شهاب‌الدین ارفعی و نظام عامری معماران برجسته ملی و بین‌المللی در این مسابقه شرکت کردند.

هیئت داوران این مسابقه متشکل از بهشتی، کلانتری و طالبیان با بررسی طرح‌ها، از بین هشت طرح ارائه شده، سه طرح برتر را برگزیدند.

در این میان دو طرح ارائه شده توسط شهاب‌الدین ارفعی و فواد رفیعی رتبه‌ نخست را کسب کردند و طرح صالح حاجی میری رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

براساس اعلام هیئت داوران تمامی هشت طرح ارائه شده قابلیت اجرا شدن دارند و هیئت‌رئیسه دانشگاه می‌تواند به صلاحدید خود از تمامی طرح‌های ارائه شده استفاده کند.

فتوحی: امیدوارم سر دری مناسب و در شأن جایگاه دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شود

فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: موضوع سر در دانشگاه صنعتی شریف سال‌هاست که در شورای دانشگاه مطرح بوده و همواره در خصوص وضعیت ورودی دانشگاه شریف و عدم تناسب آن با شان و نام دانشگاه صنعتی شریف به عنوان بهترین دانشگاه کشور مباحثی مطرح بوده و اقداماتی صورت پذیرفته است.

وی ضمن ابراز رضایت از به کارگیری تجربیات و اندوخته‌های معماران برجسته‌ کشور و ابراز امیدواری از طراحی و اجرای سر دری مناسب و در خور نام دانشگاه شریف، گفت: تمایل و حضور معماران برجسته و بنام در این مسابقه نشان داد دانشگاه صنعتی شریف از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است که توانسته این متخصصان و معماران برجسته را جذب نماید.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به طرح ساماندهی دانشگاه شریف، گفت: با توجه به طرح توسعه و ساماندهی دانشگاه صنعتی شریف و انتقال بخش‌هایی از دانشگاه به منطقه 22 و قلعه حسن‌خان، امیدواریم بتوانیم از طرح‌های ارزشمندی که توسط معمارین برجسته ارائه شده، برای دانشگاه شریف در اماکن مختلف استفاده شود.

فتوحی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا اول سال تحصیلی95-94 طرح انتخاب شده اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط