ظرفیت‌های زنان ایرانی برای پیشرفت جامعه

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : زنان مسلمان ایرانی در طول تاریخ نشان داده‌اند كه از لحاظ علمی و مدیریتی، ظرفیت‌های بسیار بالایی برای پیشرفت و مدیریت كارها در جامعه دارند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار خانم مولاوردی و معاونان وی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و چند تن از زنان مسئول در وزارتخانه‌ها، زنان را نیمی از جامعه دانست و با تشریح مشکلات واقعی مربوط به زنان درجامعه به‌ویژه زنان سرپرست خانوار، به معضل طلاق و بیکاری به عنوان نمونه این مشکلات اشاره کرد و افزود: برای ایجاد اشتغال باید برنامه‌های مدون و اجرای موفق داشته باشیم تا با همکاری جوانان تحصیلکرده دختر و پسر به رونق تولید برسیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مشکلات آموزش و پرورش برای احقاق حقوق معلم‌ها و حق معنوی دانش‌آموزان برای تحصیل در مقاطع عالی، گفت: معلم‌ها، قشر فرهیخته‌ای هستند که می‌توانند جامعه را به سوی فرهنگ خودباوری سوق دهند.

وی با تأکید بر نقش زنان در عرصه‌های سیاسی کشور به ویژه مقطع انتخابات افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای می‌توانند در هر انتخاباتی به نامزدهای خود رأی دهند و اینکه زنان نامزد در انتخابات، رأی کافی را نمی‌آورند، به جماعت آنان در جامعه بستگی دارد.

آقای هاشمی رفسنجانی با تأکید بر جانفشانی‌های ایثارگران به‌ویژه همسران و دیگر اعضای خانواده آنان برای اسلام، ایران و انقلاب گفت: ایثارگران و خانواده‌های آنها حق بزرگی بر گردن جامعه دارند که باید ادا شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات اداری را برای رسیدگی به مسائل امور زنان و رفع مشکلات آنان، پیچیده و مزاحم خواند و تأکید کرد: همه باید برای تحقق اهداف انقلاب درباره زنان و ارتقای جایگاه آنان در جامعه تلاش کنیم.

وی برنامه‌ریزی‌های معاونت امور زنان و خانواده را برای تقویت نقش زنان جامعه و فراگیری عدالت اجتماعی در سراسر کشور مؤثر دانست و گفت: امیدوارم به کارهای خود ادامه دهید و زنان جامعه نیز با مشارکت در امور ثابت کنند که برای تعمیق اعتدال تلاش می‌کنند.

در ابتدای این دیدار، خانم مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و چند تن از خانم‌ها ضمن تشریح برنامه‌های معاونت، به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف به‌خصوص آموزش و پرورش، وزارت صنعت و مسائل ایثارگران پرداختند.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط