عقب‌نشینی داعش مقابل ارتش سوریه در حسكه

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، مناطقی كه هفته گذشته توسط داعش در شهر حسكه تصرف كرده بود، را از این گروه بازپس گیرند. این درحالی است كه اهالی حسكه در حمایت از عملیات ارتش سوریه در این شهر تجمع كرده و شعار دادند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش سوریه با کمک نیروهای داوطلب دفاع مردمی موفق شدند، مرکز باز پروری نوجوانان و ایستگاه تولید برق جنوب حسکه و تعدادی از نقاط استراتژیک و راهبردی جنوب این شهر، واقع در شمال شرقی سوریه را از سیطره داعش آزاد کنند و کنترل آنها را در دست گیرند.

داعش هفته گذشته پس از حمله‌ای گسترده که با 7 خودرو بمبگذاری شده آغاز شد، این مناطق را تصرف کرد، اما ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی این کشور پس از ترتیب صفوف و تحکیم مواضع خود، در حمله‌ای ضمن درگیری شدید با داعش و کشته و زخمی کردن ده‌ها نفر از عناصر این گروه ایستگاه اصلی تولید برق حسکه، مرکز باز پروری نوجوانان، مقبره شهدا، مناطق زراعی و کشاورزی و انبارهای تجهیزات برق در این منطقه را از سیطره داعش خارج و بازپس گیرند.

پس از بیرون راندن داعش از این مناطق نیروهای ارتش سوریه درحال گشت زنی و پاکسازی این مناطق و باز گرداندن امنیت به آن هستند. همچنین عملیات ارتش سوریه هم اکنون در محور جنوب غربی حسکه با پیشروی آنها به موازات پیشروی دیگر یگان‌های ارتش سوریه در محور جنوب شرقی حسکه به سمت روستای داوودیه ادامه دارد.

از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع پشت جبهه داعش در شهر الشدادی، در استان حسکه را گلوله باران کرده و مواضع و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند.

اما اهالی شهر حسکه در میدان‌های مختلف این شهر تجمع و از عملیات ارتش سوریه و نیروهای داوطلب مقاومت مردمی و همچنین مبارزان کُرد در این مناطق حمایت و از پیروزی‌های اخیر آنان ابراز خرسندی کرده و در حمایت آنها شعار دادند.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط