‌لزوم تأمین 400 فروند هواپیمای جدید در 10 سال آینده

وزیر راه و شهرسازی در پاریس با اشاره به لزوم تأمین 400 فروند هواپیمای جدید در 10 سال آینده در خصوص نتیجه گفت‌و‌گوهای ایران و شركت‌های تولید‌ كننده هواپیما گفت: در فارسی ضرب المثلی داریم كه می‌گوید صبح صدای آن در می‌آید.

به گزارش نما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی امروز با سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک بین‌المللی فرانسه با موضوع «اقتصاد ایران در چشم‌انداز لغو تحریم‌های بین‌المللی» ضمن تشریح دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های همکاری اقتصادی کشور ایران، توضیحاتی را در خصوص برنامه‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهر سازی ارائه داد و سپس به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان پس از سخنرانی در جمع گروهی از دیپلمات‌ها، اندیشمندان، محققان و خبرنگاران در خصوص سیاست‌های اقتصادی دولت در پاسخ به سوالاتی درباره رویکرد غرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: غرب باید نگاهش را به ایران تغییر دهد؛ برخی جریانات و لابی‌های سیاسی در سطح بین الملل همواره تلاش ‌کرده‌اند که ایران را منبع تهدید و عدم امنیت در منطقه نشان دهند، در حالی که ایران منشا ثبات و امنیت در منطقه است و واقعیت‌ها و نتیجه اعمال و سیاست‌های ثبات بخش جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با تروریسم و افراطی‌ری خلاف آن را به اثبات رسانده است.
آخوندی در پاسخ به سوالی از «لوموند» در خصوص نتیجه گفت‌و‌گوهای ایران و شرکت بوئینگ اظهار داشت: «در فارسی ضرب المثلی داریم که می‌گوید صبح صدای آن در می‌آید».
وزیر راه و شهرسازی، در خصوص نگاه ایران به شرکت‌های مختلف برای همکاری‌های آتی‌ اظهار داشت: ایران آماده است، درخواست همکاری‌های اقتصادی شرکت‌ها با ایران را با گشایش مورد بررسی قرار دهد؛ البته آنهایی که در شرایط سخت به همکاری با ایران ادامه داده‌اند و به تعهدات قراردادی خود پایبند بوده‌اند، از امتیاز بیشتری برخوردارند‌ اگر چه در اجرای پروژه‌ها، اصل رقابت را در صحنه داخلی و بین المللی مورد توجه جدی قرار داده و بر آن تاکید می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص نگاه ایران به مبحث محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه ای و اجلاس آتی تغییرات آب و هوایی در پاریس، اظهار داشت: غیر از کاهش گازهای گلخانه‌ای که در غرب مطرح است، در منطقه ما به خاطر پیامدهای جنگ های طولانی و به هم خوردن تعادل‌های زیست محیطی، سطح گسترده‌ای از جنگل ها و فضاهای سبز و اراضی کشاورزی منطقه خشک شده‌اند و گرد و خاک های ناشی از آن در اثر وزش باد در سطح کشورهای منطقه و ایران، زندگی را برای مردم سخت کرده است و ما در تلاش برای چاره جویی و مبارزه با پدیده ریزگردها هستیم.
آخوندی اضافه کرد: از همین رو برنامه‌های زیست محیطی گسترده‌ای برای احیای تالاب‌ها در کنار نوسازی 65 هزار کِشنده ناوگان جاده‌ای و توسعه ناوگان ریلی در سطح 25 میلیارد دلار در 10 سال آتی به عنوان حمل و نقل سبز در ایران در دستور کار دولت است.
تاکید وزیر راه و شهر سازی بر نوسازی ناوگان هوایی ایران و تامین 400 هواپیمای جدید طی 10 سال آینده و تامین مالی آن، به عنوان یکی از اهداف سفر به پاریس و بازدید از نمایشگاه «بورژه» و استقبال از همکاری‌ها و تجربیات شرکت های فرانسوی در این زمینه مورد توجه حاضران و خبرنگاران شرکت کننده در این همایش قرار گرفت.
وزیر راه و شهر سازی که به دعوت دولت فرانسه جهت بازدید از نمایشگاه دو سالانه هوایی بورژه روز گذشته وارد پاریس شد، ضمن بازدید کوتاهی از این نمایشگاه با تعدادی از روسای شرکت‌های مهم این کشور که علاقه‌مند و آماده شروع و گسترش همکاری‌های خود با ایران هستند، دیدار داشت.
پنجاه و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه (حومه پاریس) با 2250 شرکت کننده از 15 تا 21 ژوئن 2015 برگزار می‌شود؛ 2250 شرکت کننده با به نمایش گذاشتن موقعیت، محصولات جدید، هواپیماها و رویدادهای خود در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

۱۳۹۴/۳/۲۷

اخبار مرتبط