انفجار مین در قصرشیرین یك مجروح برجای گذاشت

معاون فرماندار قصرشیرین گفت: انفجار مین در عملیات پاكسازی مناطقی از این شهرستان سبب مجروحیت یكی از عوامل گروه مركز مین‌زدایی شد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، نعمت‌الله نازپرورده معاون فرماندار قصرشیرین، در کرمانشاه، با بیان اینکه عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین همواره در حال انجام است، اظهار داشت: روز گذشته انفجار مین سبب مجروحیت یکی از عوامل گروه پاکسازی مین در بخش مرکزی شهرستان قصرشیرین شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قصرشیرین در مورد علت وقوع انفجار مین بیان کرد: به‌دلیل حساسیت و فرسودگی مین‌های باقیمانده از دوران هشت سال جنگ تحمیلی، خطر انفجار این مهمات در زمان پاکسازی وجود دارد.

نازپرورده خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین ادامه دارد و در مناطقی که از طریق گزارش‌های مردمی و به‌طور غالب گزارش‌های کشاورزان مبنی بر وجود مین اطلاع‌رسانی شود، گروه متخصص مرکز مین‌زدایی حضور می‌یابد.

وی با بیان اینکه در مسیر قصرشیرین به نفت شهر عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین به شکل سطحی با عمق بیشتر ادامه دارد، بیان کرد: بارندگی‌ها سبب تغییر شکل میدان‌های مین شده و براین اساس پیش‌بینی زمانی برای خاتمه عملیات پاکسازی دشوار است.

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط