كامرون: برای حمایت از قطر پول گرفتیم

رئیس فدراسیون فوتبال كامرون ضمن رد هرگونه فساد، فاش كرد كه قطر در ژانویه 2010 مبلغ 1.8 میلیون دلار به این فدراسیون پرداخت كرده تا بتواند طرح خود برای میزبانی مسابقات جام جهانی 2020 را عرضه نماید.

به گزارش نما به نقل از العالم، عیسی حیاتو در گفت و گو با مجله "ژون افریک" گفت: قطری ها مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار دلار را در دو نوبت در ژانویه 2010 و در حاشیه جام جهانی آفریقا به ما دادند تا بتوانند طرح میزبانی مسابقات سال 2022 را مطرح کنند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این مبلغ برای خریدن رای کشورهای آفریقایی پرداخت شده، گفت: نه، من از کمیته اجرایی خواستم که نشست فوری برگزار کند و به اعضا ابلاغ کردم که این پول ما را ملزم به انجام کاری نمی کند. من هیچ اشاره ای در این خصوص به کسی نداشتم و هر عضو بر اساس نظر خود رای داد.
حیاتو در ادامه گفت: کمیته کاندیداتوری قطر مایل بود که این امتیاز در انحصار کشور خودش باشد، از این رو به اعضای کمیته پیشنهاد داد و آنها هم موافقت کردند و به این ترتیب این مبلغ به فدراسیون فوتبال کامرون پرداخت شد و در اسناد مالی نیز ثبت شده است.
وی درباره ادعاهای فیدرا المجید عضو سابق کمیته کاندیداتوری قطر که حیاتو را به مذاکره برای دریافت یک و نیم میلیون دلار در ازای فروش رای متهم کرده بود، گفت: این یک سخن بی اساس است. ما از او خواستیم که دلیل و برهان بیاورد، اما تا کنون هیچ دلیلی نیاورده است.

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط