درسی كه مذاكره كننده های ایرانی باید از بیلدر برگ یاد بگیرند

عکس خبري -درسي که بيلدر برگ به مذاکره کننده هاي ايران مي دهد

در این كنفرانس بزرگ، هیچ طرح و پیشنهادی مطرح نمی‌گردد، هیچ لایحه‌ای به مذاكره گذاشته نمی‌شود و هیچ تصمیمی اتخاذ و مصوبه‌ای صادر نمی‌گردد!

امیر زینلی- به گزارش نما ،شما فکر می کنید وقتی یک گروه از چنین اعضایی تشکیل شود، چه اهدافی را در سر می پروراند؟ پرنس فیلیپ همسر الیزابت دوم، ملکه بریتانیا و دوک ادینبورو، پرنس چارلز ولیعهد بربیتانیا و پرنس ولز (از ۱۹۸۶ میلادی - تاکنون)،ملکه بئاتریکس هلند، کلاوس فون آمسبرگ، همسر ملکه هلند، ویلم الکساندر، ولیعهد هلند (۲۰۰۱)، خوآن کارلوس اول، پادشاه اسپانیا، ملکه سوفیا، همسر خوآن کارلوس پادشاه اسپانیا، شاهزاده، اینفانتا کریستینا، دختر خوآن کارلوی پادشاه اسپانیا، پرنس فیلیپ، ولیعهد بلژیک، کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه سوئد، هانس ادام دوم، شاهزاده لیختن اشتاین و پرنس الکس، شاهزاده دانمارک! این ها همه فقط بخشی از حاضرین خانواده سلطنتی در اجلاس بیلدر برگ هستند. کنفرانسی غیررسمی که هر ساله به صورت کاملاً خصوصی و محرمانه در نقطه‌ای از جهان برگزار می‌شود، بدون حضور هیچ رسانه و هیچ خبرنگاری! بدون حضور هیچ دوربین یا ضبط صوت رسمی! حتی اعضا هم باید هنگام ورود موبایل های خود را تحویل دهند.
نگاهی به برخی دیگر از  اعضای حاضر در این اجلاس، ماجرا را شگفت انگیز تر هم خواهد کرد.
گوردن براون نخست‌وزیر سابق بریتانیا، تونی بلر نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، جان میجر نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، مارگارت تاچر نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، والری ژیسکار دستن رئیس‌جمهور اسبق جمهوری فرانسه
لیونل ژوسپن نخست‌وزیر اسبق جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم کنونی آلمان، گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان، هلموت کهل، صدراعظم اسبق آلمان و پر اشتاینبروک، وزیر اسبق اقتصاد آلمان! شاید در نگاه اول نتوان وجه اشتراکی منطقی بین اعضای نام برده، پیدا کرد، اما با کمی دقت و بررسی مجدد این مسئله که این اجلاس هیچ گونه ابعاد رسانه ای ندارد، پشت پرده آن عیان تر می شود.
گروه بیلدربرگ نام خود را از هتلی در کشور هلند می‌گیرد که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴، میزبان اعضای کنفرانس بود. دفتر گروه بیلدربرگ در شهر لیدن در استان هلند جنوبی و در نزدیکی شهر لاهه در کشور هلند قرار دارد.
آن چه همگان به طور رسمی از آن مطلع هستند و شاید تا این حد را هم، برگزار کنندگان بر نمی تافتند آن است که اعضای گروه بیلدربرگ در کنفرانس سالیانه خود، در مورد مسایل جاری سیاسی و اقتصادی جهان به صورت محرمانه با یکدیگر تبادل نظر و مشورت می‌کنند. اما این همه ماجرا نیست!
اعضای گروه بیلدربرگ تماماً انتصابی هستند و تعدادشان به 120 تا 140 نفر می‌رسد. در این کنفرانس بزرگ، هیچ طرح و پیشنهادی مطرح نمی‌گردد، هیچ لایحه‌ای به مذاکره گذاشته نمی‌شود و هیچ تصمیمی اتخاذ و مصوبه‌ای صادر نمی‌گردد! بلکه سیاست‌ها، تصمیمات و مصوبات اخذ شده در بالاترین رده‌ی سلطه، یعنی «طبقه ممتاز»، جهت اجرایی کردن آنها در سرتاسر جهان به منظور تحقق «نظم نوین جهانی» به شرکت کنندگان دیکته می‌شود. حالا دیگر کسی در دنیا نیست که نداند اعضای این کلوپ را تعدادی از ماسون های طبقه ممتاز تشکیل می دهند و تشکیل چنین کلوپی فقط از آنان بر می آِید.
انتشار برخی مفاد مذاکرات این جلسه، سبب گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی قدرت و حوزه‌ی نفوذ این گروه شده است. اغراق‌ها و بزرگ‌نمایی‌ها در این باره به حدی پیش رفته که بیلدربرگ را «دولت سایه» ی جهان نامیده‌اند. رازآلود بودن گروه بیلدربرگ سبب شده گروهی آن را با مجمع فراماسونرها مقایسه کنند. چنان که بسیاری افراد، قدرت این گروه را در حد تغییر دادن مقاماتی چون مارگارت تاچر (نخست وزیر سابق انگلیس) و یا روی کار آوردن بیل کلینتون و حتی اوباما می‌دانند.
اما در این میان آن چه برای ما اهمیت دارد آن است که اعضای این باشگاه غالبا تلاش می کنند مانع از هرگونه ائتلاف احتمالی بین روسیه، چین و ایران شوند. از اینرو، کاهش یا رفع فشارهای غرب علیه پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران می تواند ائتلاف مسکو، تهران و پکن را تحت تاثیر قرار دهد و در ادامه می توان نتیجه گرفت که بیش ترین گروهی که سعی در عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات دارد همین کلوپ خواهد بود.
حالا و در شرایطی که مذاکرات هسته ای به نقطه پایان آن نزدیک می شود و اجلاس سالانه بیلدر برگ هم در تاریخ 21 تا 24 خرداد برگزار شده است، می توان این هشدار را به مذاکره کنندگان داد که منتظر تغییر رویکرد و حتی دبه کردن مقامات مذاکره کننده طرف مقابل باشند.
اما نکته مهم تر که این دشمنان به ما می آموزند آن است که می شود یک کنفرانس به آن عظمت را طوری برگزار کرد که خبری از آن درز نکند. نه آن طور که در خبرها خواندیم، مکالمات سری و مخفیانه اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی هم تحت کنترل باشد.
هنوز یادمان نرفته در حالی که طرف ایرانی مذاکرات بعد از هر فصل از مذاکره، خود را مقید به نگاه داشتن اسرار! و اخبار مذاکره می دانست، اخبار مذاکرات ایران با 5+1 زودتر از همه جا از اسرائیل بیرون می زد و آن ها هم بدون هیچ ابایی، اخبار را در رسانه های دنیا علنی می کردند.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط