تصویب كلیات طرح"الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای"

عکس خبري -تصويب کليات طرح " الزام دولت به حفظ دستاوردهاي هسته اي"

آژانس بین المللی انرژی اتمی در چهارچوب توافق نامه پادمان مجاز به انجام نظارتهای متعارف از سایتهای هسته ای است و دسترسی به اماكن نظامی و امنیتی و حساس غیر هسته ای اسناد و دانشمندان ممنوع است.

به گزارش نما ؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکشنبه در جلسه علنی، ماده واحده طرح " الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای " را با رای بالای به تصویب رساندند . مطابق این ماده واحده دست مذاکراه کنندگان در یک چهارچوبی باز است که آن چهارچوبها باید مورد تائید رهبری و شورای عالی امنیت ملی باشد. این ماده واحده به شرح ذیل است :
در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاحهای هسته ای هرگونه نتایج مذاکرات هسته ای با کشورهای 5+1 در صورتی معتبر است که الزامات ذیل به صورت شفاف رعایت شود:
1. لغو تحریم ها به طور یک جا و کامل باید در متن توافق نامه درج شده و در روز آغاز اجرای تعهدات ایران انجام شود .
2. آژانس بین المللی انرژی اتمی در چهارچوب توافق نامه پادمان مجاز به انجام نظارتهای متعارف از سایتهای هسته ای است و دسترسی به اماکن نظامی و امنیتی و حساس غیر هسته ای اسناد و دانشمندان ممنوع است ، باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.
3. هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی رعایت شود.
تبصره یک: بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی ، نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
تبصره دو: وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافق نامه را هر شش ماه یک بار به مجلس شوای اسلامی گزارش کند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافق نامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط