چرا آمریكا به ایران حمله نمی كند؟

عکس خبري -چرا آمريکا به ايران حمله نمي کند؟

مایكل اورن نوشته است: در سال 2012 به این نتیجه قاطع رسیدیم كه اوباما هرگز به ایران حمله نمی‌كند و سخنان بی‌پایان او درباره بودن همه گزینه‌های روی میز صرفا یك تهدید زبانی است

به گزارش نما به نقل از فارس، کتاب مایکل اورن سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا که قرار است با نام «متحد» هفته آینده به بازار کتاب بیاید یکی از بحث برانگیزترین کتاب‌هایی است که در هفته اخیر رسانه‌های غربی به آن پرداخته‌اند.

این کتاب که به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران بیشتر از پیش تاثیر لابی صهیونیستی بر سیاست‌های دولت آمریکا را نشان می‌دهد به افشای بعضی واقعیت‌ها پرداخته که به گفته رسانه‌های غربی در روابط دیپلماتیک بین دو کشور بسیار غیر معمول است. اورن که ارتباط بسیار نزدیکی هم با نتانیاهو و هم سران کشور آمریکا و رژیم اشغالگر دارد، به بعضی نکات جالب در کتابش اشاره کرده که در ادامه مروری داریم بر تعدادی از این نکات:

1- بی‌اعتمادی رسانه‌های داخلی رژیم اشغالگر به نتایاهو: اورن نقل می‌کند که سخنان نتانیاهو با انتقاد گسترده رسانه‌های داخلی روبرو می‌شود تا جایی که خودش معتقد است حتی اگر روزی بر روی آب راه برود، روزنامه‌ها می‌نویسند نتانیاهو بلد نیست شنا کند!

2- دلیل اصلی مخالفت غرب با ایران هسته‌ای: سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا که ارتباط بسیار نزدیکی با سران آمریکا و اسرائیل دارد به روشنی در کتابش اقرار می‌کند که دلیل اصلی سنگ اندازی آمریکا و غرب مقابل برنامه هسته‌ای ایران، هیچ چیز نیست جز پایان هژمونی آمریکا در خاورمیانه با یک ایران هسته‌ای. او یک روز این موضوع را با هنری کسینجر وزیر سابق امور خارجه آمریکا در میان می‌گذارد. کسینجر که از رویکرد دولت اوباما نسبت به ایران ناراحت است در پاسخ با تایید این نکته می‌گوید اما امروز واقعا چه کسی در کاخ سفید به هژمونی آمریکا اهمیت می‌دهد؟

3-انتقاد صریح از رئیس جمهور آمریکا: اورن کتاب «خاطراتی از پدرم» نوشته باراک اوباما را نوعی انتقاد رئیس جمهور آمریکا نسبت به شیوه زندگی مردم آمریکا و کاپیتالیسم آمریکا می‌داند و این کتاب را نوعی تایید منتقدان سیاست‌های آمریکا می‌خواند.

4- ارتباط اورن و هیلاری کلینتون: با وجود اینکه اورن در کتابش از صرف ساعت‌های زیادی با هیلاری کلینتون وزیر فعلی امور خارجه آمریکا می‌گوید، منشی هیلاری در جایی گفته است که خانم کلینتون درخواست‌های متعدد اورن برای دیدارهای خصوصی با خودش را همواره رد کرده است.



5- محمود عباس و صلح: نویسنده از قول جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا نقل می‌کند در دیدار سال 2010 او از اسرائیل از محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین خواسته در چشمان او نگاه کند و قول دهد که با اسرائیل صلح کند اما محمود عباس از این کار امتناع می‌کند!

6- درهای بسته کاخ سفید برای نتایاناهو: اورن نقل می‌کند رابرت گیتس وزیر دفاع سابق ایلات متحده به طور محسوسی از نتانیاهو بدش می‌آمده و همواره او را به عنوان فردی سطحی ، چرب زبان،‌ متکبر و بلند پرواز توصیف می‌کرده است و این اعتقاد تا جایی پیش رفته که در زمان بوش پدر وقتی گیتس مشاور رئیس جمهور بود، ورود نتانیاهو جوان به کاخ سفید ممنوع اعلام می‌شود!

7- تملق سفیر برای نخست وزیر: در این کتاب، اورن در توصیف نتایاهو اغراق را گاهی تا به آنجا رسانده که از او به عنوان یکی از چهره‌های کتاب مقدس نام برده است!

8- اوباما هرگز به ایران حمله نمی‌کند: سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا در این کتاب نوشته است در سال 2012 به این نتیجه قاطع رسیدیم که اوباما هرگز به ایران حمله نمی‌کند و سخنان بی‌پایان او درباره بودن همه گزینه‌های روی میز صرفا یک تهدید زبانی است و آنها به دنبال راه‌های دیپلماتیک هستند و هرگز با حمله به ایران خطر نمی‌کنند.

9- پنجره بسته ایران: در حالی که نتانیاهو همچنان تاکید می‌کند که در صورت لزوم می‌تواند برنامه‌های هسته‌ای ایران را متوقف و خنثی کند، اورن در کتابش نوشته است که تابستان 2012 آخرین فرصت اسرائیل برای متوقف کردن ایران و حتی حمله این کشور بود و بعد از آن به خاطر سرعت پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران این فرصت از دست رفت. همچنین اورن می‌نویسند وقتی نتانیاهو در سازمان ملل سخنرانی کرد و کارتون معروف بمب ایران را به حضار نشان داد. اوباما بعد از سخنرانی به او زنگ زد و با صدایی که اورن آن را بسیار رها و رسا توصیف می‌کند به نخست وزیر رژیم اشغالگر گفت: این اوج حمله و تهدید اسرائیل علیه ایران بود!

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط