در ماه رمضان به كمال برسید

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراك گفت: عبادت انسان را به كمال می‌رساند و ماه مبارك رمضان بهترین زمان برای عبادت و بندگی خدا است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرمهدی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عبادت اثر تربیتی در وجود انسان دارد، انسان با عبادت تربیت می‌شود و آمادگی روحی بیشتری برای کمال و معنویت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: قطعا هنگامی که شخصی خود را موظف به عبادت می‌داند و در این راه سلسله مسائلی را رعایت می‌کند، بعد از مدتی حالت روحی او تغییر کرده و به سمت کمال سیر می‌کند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اثرات جسمی و روحی روزه گفت: روزه باعث می‌شود انسان در برابر سختی‌ها مقاومت و ایستادگی کردن را بیاموزد و در مقابل هوای نفس خود بایستد.

میرمهدی افزود: روزه سپری در برابر آتش است، انسان اگر بخواهد راه کمال را طی کند، چاره‌ای جز عبادت ندارد، این عبادت است که انسان را به مقامات عالی می‌رساند و معنویت را در وجود بشر نهادینه می‌کند.

وی ادامه داد: خدا اعمال شخص روزه‌دار را عبادت می‌داند، همانطور که در آیات و روایات داریم، نفس کشیدن و حتی خواب مومن روزه‌دار عبادت محسوب می‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت ماه مبارک رمضان و روزه‌داری است و باید بهترین بهره را از این ماه برد.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط