بیانیه آیت الله مكارم شیرازی

یكی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای تأكید كرد: كشور ما لحظات بسیار حساسى از عمر سیاسى و اجتماعى خود را می‌گذراند و دشمن در كمین نشسته و از هر موضوعى براى پاشیدن بذر اختلاف استفاده مى‌كند.

به گزارش نما به نقل از دفتر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، بیانیه این استاد برجسته حوزه که امروز دوشنبه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان صادر شده به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام و لیالى این ماه مبارک را به همه مسلمانان جهان مخصوصاً ملّت عزیز ایران تبریک عرض مى‌‌کنم.

فراموش نکنیم این ماه، ماه محبّت و دوستى و وحدت و همدلى است، چرا که همه در یک برنامه واحد الهى شرکت دارند، برنامه‌اى که مایه لطافت روح و نورانیت دل و صفاى باطن است.

به همین دلیل در این ماه بیش از هر ماه دیگر باید به فکر نیازمندان، بیماران کم‌درآمد و زندانیان بى‌ گناه بود.

در این ماه عزیز جناح‌‌هاى مختلف سیاسى و اجتماعى باید بکوشند فضاى آن را با سخنان تند و تعبیرات زننده آلوده نکنند و اگر قبلاً چنین چیزى از آنها سرزده جداً در پیشگاه خدا عذرخواهى کنند.

کشور ما لحظات بسیار حساسى از عمر سیاسى و اجتماعى خود را مى‌‌گذراند و دشمن دندان تیز کرده و در کمین نشسته و هر روز بهانه نامعقول تازه‌اى مى‌‌گیرد و از هر موضوعى براى پاشیدن بذر اختلاف استفاده مى‌‌کند.

برادران و خواهران عزیز باید به هوش باشند و بازیچه دست دشمن نشوند، باید به همه ارکان نظام و قواى سه‌گانه احترام بگذارند و پشت آنها را در صحنه مبارزه با دشمن خارجى خالى نکنند.

مى‌‌دانیم هرگونه توهین به برادر و خواهر مسلمان یک گناه بزرگى است که ارزش اعمال این ماه را از بین مى‌‌برد.

البته انتقاد سازنده بسیار مفید است ولى به صورت محترمانه و دلسوزانه باید مطرح شود و از تعبیرات زشت و هتاکى باید پرهیز کرد که به طور قطع برخلاف روح تعلیمات اسلام است.

از جمله وظائف ما در این ماه عزیز دعا براى نجات مسلمانان از چنگال آتش‌افروزان غربى و بازیچه‌‌هاى دست آنها در کشورهاى اسلامى است و مخصوصاً باید برای مسلمانان یمن دعا کرد که در این ماه مبارک رمضان در حالى که روزه دارند زیر بمباران آل سعود قرار گرفته، همان بیگانگان از اسلام که نه حرمت ماه‌‌هاى حرام را که صریح قرآن مجید است به رسمیت مى‌‌شناسند و نه احترامى براى ماه رمضان قائلند.

لازم است همه مسلمانان در این ماه بعد از نمازها به صورت دسته جمعى یا انفرادى براى نجات آنها و نابودى دشمنانشان دعا کنند.

از خداوند قبولى طاعات و عبادات همه برادران و خواهران عزیز را مسألت دارم.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط