پیشروی ارتش سوریه تا ۱۰ كیلومتری پالمیرا

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام كرد كه نیروهای ارتش سوریه در فاصله ۱۰ كیلومتری شهر باستانی پالمیرا(تدمر) مستقر هستند كه مه گذشته توسط گروه تروریستی داعش اشغال شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، کمی پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش یک مکان باستانی را در پالمیرا بمب‌گذاری کرده، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از موفقیت نیروهای دولتی این کشور در پیشروی آرام در اطراف پالمیرا که در مرکز سوریه قرار دارد، خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد: نیروهای نظام سوریه توانسته‌اند ظرف دو روز گذشته تروریست‌ها را از منطقه البیارات عقب برانند و در حال حاضر در فاصله 10 کیلومتری پالمیرا هستند.

پیشروی ارتش این امکان را برای نیروهای سوریه فراهم می‌کند تا امنیت مسیر انتقال نفت از میدان نفتی جزل در فاصله 20 کیلومتری شمال غرب پالمیرا را از طریق البیارات به سمت دیگر شهرهای سوریه که تحت کنترل نظام است، تامین کنند.

پیشتر نیروهای دولتی سوریه تجهیزات نظامی‌ زیادی را به منطقه البیارات فرستاده بودند و همزمان به حملات هوایی خود به شهر پالمیرا علیه تروریست‌های داعش ادامه می‌دهند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که اولویت نظام سوریه در حال حاضر حفاظت و تامین امنیت میدان‌های نفتی و گازی در پالمیرا و اطراف آن است که برای تولید برق در مناطق تحت کنترل خود بالاخص دمشق و بانیاس و حمص بر آنها تکیه می‌کند.

به تازگی گروه تروریستی داعش برخی مکان‌های باستانی شهر پالمیرا را بمب‌گذاری کرده که هنوز هدفش از بمب‌گذاری این مکان‌های مشخص نشده است.

از سوی دیگر فهد الجاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه از جبهه های جنگ در استان سویداء در جنوب سوریه بازدید کرد تا دیداری با نیروهای ارتش در فرودگاه الثعله داشته باشد.

مخالفان سوری می‌گویند که 11 ژوئن بخش‌هایی از این فرودگاه را که بزرگترین پایگاه نظامی ارتش در جنوب سوریه است، تحت تصرف خود درآوردند اما در روز بعد از آنجا بیرون رانده شدند.

وزیر دفاع سوریه با فرماندهان میدانی دیداری داشت و آنها جزئیات حمله مخالفان ظرف دو هفته قبل را برای او شرح دادند.

۱۳۹۴/۴/۲

اخبار مرتبط