ورود یك تیم آموزش دیده سعودی به یمن

عکس خبري -ورود يك تيم آموزش ديده سعودي به يمن

یك روزنامه عربی ادعا كرد گروهی آموزش دیده و مجهز شده به سلاح پیشرفته با هدف اینكه برخی مناطق عدن در جنوب یمن را از كنترل ارتش و انصارالله خارج كند، وارد این شهر شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، وبگاه خبری «عربی 21» ادعا کرد یک تیم از این کمیته‌های مردمی شامل 20 نفر ، چهارشنبه شب (دیشب) از طریق ساحل، وارد عدن شد

در ادامه این گزارش ادعا شده این گروه به انواع سلاح پیشرفته مجهز شده‌اند و در عربستان آموزش دیده‌‌اند. آنها برای مبارزه با نیروهای انصارالله و «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق وارد این شهر شده اند و به دنبال آن هستند که یک استراتژی را که قبلا برنامه‌ریزی شده اجرایی کنند و برخی از مناطق تحت کنترل انصارالله و عدن را آزاد کنند.

بر اساس این گزارش، ماموریت گروه مذکور آزادسازی منطقه «خور مکسر» است که شهر عدن را به شهر «ابین» متصل می‌کند. نیروهای این گروه در جبهه‌های مختلفی از جمله «التواهی»، «المعلا» و «کریتر» مستقر خواهند شد و قصد دارند این مناطق را از کنترل انصارالله خارج کنند.

بنا بر این گزارش نیروهای مخالف انصارالله سه‌شنبه هفته جاری ورودی «الودیعه» در مرز با عربستان را تحت کنترل گرفتند.

منابع نزدیک به انصارالله اعلام کردند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعی می‌کند از خلال تسلط بر این ورودی، از شبه‌نظامیان حامی دولت مستعفی حمایت بیشتری داشته باشد.

۱۳۹۴/۴/۴

اخبار مرتبط