كاهش بهای نفت دربازار نیویورك

بهای نفت پنجشنبه دربازار نیویورك كاهش یافت زیرا بازار نگران سطح بالای تولید نفت خام است كه موجب افزایش عدم توازن بین عرضه و تقاضا خواهد شد.

به گزارش نما ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت ( نفت پایه آمریکا ) برای تحویل در اوت با 49 سنت افزایش به 59 دلار و 78 سنت دربازار نیویورک رسید .

اولیویه سلوپ Oliver Sloup از تحلیلگران بازار نفت تاکید کرد در هنگام انتشار ارقام وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت امریکا که از کاهش ذخایر نفت خام حکایت داشت ، بسیاری از سرمایه گذاران در واقع توجه بیشتری بر افزایش تولید معطوف کردند.

وی گفت :« ما همچنان نفت بیشتری تولید می کنیم ، کشورهای اوپک نفت بیشتری را تولید می کنند و ما در فصل افزایش شدید تقاضا هستیم ، بنابراین باید شاهد کاهش ذخایر نفت خام باشیم اما هنگامی که تابستان به پایان برسد ،‌ما کاهش تقاضا را درپیش داریم اما تولید همچنان درحال افزایش است و این مسئله فشار زیادی بر قیمت های نفت در ماه های پاییز و زمستان وارد می کند.»

این منبع گفت بازار همچنان پیگیر گفتگوهای مربوط به برنامه هسته ای ایران است که وارد آخرین مراحل خود شده است .

اوله هانسنOle Hansen دیگر تحلیلگر بازار خاطر نشان کرد :« پس از انتشار گزارش آمریکا درباره ذخایر ، گفتگوهای بین ایران و قدرت های بزرگ تنها نکته قابل توجه بازارها است و من فکر می کنم انعقاد این توافق باب را برای کاهش بیشتر قیمت ها باز گذارد.»

در صورتی که تحریم ها برداشته شود این کشور احتمالا در شش ماه آینده می تواند یک میلیون بشکه در روز بیشتر نفت تولید کند.

۱۳۹۴/۴/۴

اخبار مرتبط