دنباله روی آمریكا نباشید

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: كشورهای مهم عضو شورای امنیت، دنباله روی آمریكایی ها نباشند.

به گزارش نما ، علی اکبر ولایتی در مصاحبه با خبرنگاران صدا و سیما به طرح های گوناگون کشورها برای حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: اگر این طرح ها در جهت خواست و اراده مردم سوریه باشد قابل پذیرش است.

وی به طرح آمریکایی ها برای حذف بشار اسد، طرح کشورهای مرتجع منطقه برای روی کار آمدن حکومتی دست نشانده و وابسته به پول های نفتی آنان و یا طرح صهیونیست ها برای آمدن حکومتی که معارض توسعه طلبی این رژیم جعلی نباشد، اشاره کرد و افزود: سوریه از زمان کمپ دیوید تاکنون محور اصلی مقاومت بوده است و همچنان به مقاومت خود در برابر صهیونیست ها ادامه می دهد.

ولایتی ، جرم حافظ اسد رئیس جمهور فقید، بشار اسد رئیس جمهوری فعلی و مردم سوریه را در این بحران، مقاومت در برابر توسعه طلبی صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه که درصدد تجزیه سوریه هستند دانست و گفت: مردم سوریه در 4 سال گذشته پاسخ خوبی به این حرف ها داده اند و ایستادگی می کنند زیرا بشار اسد منتخب مردم است و آنها نمی توانند خواست های خود را به مردم سوریه تحمیل کنند.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توقع نداریم برخی کشورهای مهم عضو شورای امنیت سازمان ملل دنباله روی آمریکایی ها باشند، افزود: طرحی که بدون رضایت مردم سوریه باشد، قابل پذیرش نیست.

وی درباره طرح آمریکایی ها برای حذف بشار اسد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اوباما گفت: دوره ریاست جمهوری اوباما به پایان می رسد اما آقای بشار اسد سر جای خود خواهد ماند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنانش درباره ادامه کشتار مردم بی دفاع یمن به دست رژیم آل سعود افزود: بیش از سه ماه است که مردم مظلوم یمن زیر بمباران وحشیانه حکومت سعودی هستند.

ولایتی با ابراز تاسف از مصوبه شورای امنیت سازمان ملل که در ابتدای بحران یمن به حملات رژیم آل سعود مشروعیت بخشید گفت: این اقدام پوششی کاذب برای عربستان سعودی به وجود آورد و موجب شد بتواند رای برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب را بخرد و آنها را ساکت کند.

وی افزود: البته کشورهای ارزشمند و انقلابی مانند عراق ، الجزایر و دیگران که حدود 5 کشور می شوند رای موافق ندادند اما در عین حال آنان شروع به بمباران مردم یمن کردند.

ولایتی گفت:اگر برخی کشورهای عضو شورای امنیت که توقع نمی رفت به این قطعنامه رای مثبت بدهند ، نمی دانستند که سعودی ها این چنین وحشیانه مردم مسلمان ، مظلوم و فقیر یمن را در ماه مبارک رمضان بمباران می کنند حالا که این اقدامات وحشیانه را دیده اند باید برای جلوگیری از استمرار این آدمکشی و تخریب کشور مهم اسلامی و بزرگ تاریخی و دارای تمدن مهم کاری کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به عضویت یمن در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری های اسلامی و جنبش عدم تعهد افزود: هیچ یک از این کشورها و سازمان ها حرکتی در جهت جلوگیری از اقدامات سعودی ها انجام نمی دهند در حالی که ما می دانیم آنها منتظرند تا کشوری پرچمدار شود.

ولایتی گفت: جمهوری اسلامی ایران ، عراق ، لبنان ، سوریه و الجزایر این استعداد را دارند تا دور هم جمع شوند و ائتلاف منطقه ای را حداقل برای ایجاد آتش بس یا توقف این جنگ وحشیانه علیه مردم مظلوم یمن تشکیل دهند.

۱۳۹۴/۴/۱۳

اخبار مرتبط