حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

جنگنده های سعودی مناطق مختلفی از شمال و مركز یمن را بمباران كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جنگنده های سعودی شب گذشته پایگاه های انصارالله و نیروهای هوادار علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در استانهای شمالی و مرکزی یمن هدف حمله قرار دادند.

در حمله جنگنده های سعودی به بازار روستای "مثلث عاهم" در استان حجه یمن حدود 30 نفر به شهادت رسیدند. همچنین جنگنده های سعودی پایگاه های انصارالله را در مناطق "مخدره" و "هیلان" در شهر صرواح در غرب استان مأرب بمباران کردند. خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان نیز گزارش داد جنگنده های سعودی شب گذشته پایگاه های انصارالله را در استان حجه چندین بار هدف حملات خود قرار دادند. این خبرگزاری به نقل از برخی منابع اعلام کرد جنگنده های عربستان هفت بار مناطق مختلف استان حجه از جمله ساختمان گمرک را بمباران کردند. ائتلاف سعودی 5 بار نیز پایگاه های انصارالله را در استان بیضاء مرکز یمن هدف حملات خود قرار داد.

شبکه العربیه نیز گزارش داد جنگنده های ائتلاف یک پایگاه شلیک موشک متعلق به نیروهای انصارالله را در شمال عدن بمباران کردند. این شبکه اعلام کرد در حمله ای که تجمع نیروهای انصارالله را در منطقه "مزرعه السقاف" در شمال عدن هدف قرار داد 39 نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، شبکه المسیره یمن گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی نیز تجمع شماری از نیروهای سعودی را در شمال منطقه خوبه در شهر جیزان هدف حملات خود قرار دادند.
در خبری دیگر، پایگاه خبری العهد گزارش داد احزاب و نیروهای سیاسی یمن به دنبال تشکیل شورایی ریاستی و برپایی دولت نجات ملی در یمن هستند.

۱۳۹۴/۴/۱۴

اخبار مرتبط