اظهارات خواندنی دختر و پسر شهید غواص

بیستمین روز از ماه مبارك رمضان، «ماه عسل» با حضور خانواده یكی از شهدای غواص آرامشی را در میان مخاطبانش در لحظه افطار ایجاد كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در بیستمین روز از ماه مبارك رمضان، «ماه عسل» در لحظات ناب افطار مهمان خانه های روزه داران شد.

علیخانی پس از سلام به روی مخاطبان همیشگی اش گفت: از آغاز پخش «ماه عسل» ٩٤ پیگیر موضوع مهمی بودیم كه زمان زیادی از آن نگذشته و روایت آشنایی برای مردم این سرزمین است كه به واسطه ی آن غوغایی به پاشد. بنابراین خداروشاكرم كه این رویداد در چنین شبی در قاب «ماه عسل» اتفاق می افتد.

پس از پخش آیتم روز گذشته، علیخانی بیان كرد: اوایل برنامه امسال ما از یك قهرمان هشت ساله به نام عقیل حرف زدیم كه البته آن برنامه با كلی حاشیه همراه شد اما با لطف و محبت خداوند ماجرایی اتفاق افتاد كه بابت آن باید در برنامه رجز بخوانیم چراكه هنوز ماجرای پهلوانی در كشور ما زنده است یك هدیه از امیرالمونین (ع) گرفتیم ، آن هدیه این بود كه ٢٧٠هزار كودك در سرزمین ما شناسایی شدند كه زندگی شبیه عقیل دارند، از امروز آرزو كردیم كه تا عیدفطر حامیانی برای این كودكان پیدا شود به همین منظور در روزهای آتی سامانه كمك رسانی در جهت حمایت از این كودكان را اعلام خواهیم كرد، لطفا در این بین ما را هم دعا كنید.

علیخانی پس از ورود به صحنه ی «ماه عسل» عنوان كرد: اولین خانواده شهدای غواص شناسایی شدند و ما امروز افتخار میزبانی آنها را داریم.

در ابتدا دو تن از همرزمان شهید سید جلیل وركی شهدای خط شكن غواص مهمان «ماه عسل» بودند و این دو همرزم نحوه ی عملیات كربلای ٤ و همچنین شهادت مظلومانه و اسارت شهدای غواص را روایت كردند.

پس از پخش آیتمی از تشیع پیكر ١٧٥شهید غواص خط شكن مادر، همسر، خواهر، برادر به همراه دو فرزند شهید سید جلیل میری وركی در قاب كهكشانی «ماه عسل» حضور یافتند.

شهید سید جلیل وركی در سال ١٣٦٠ازدواج می كند و زمانی كه فرزند اولش ٢سال داشته و همچنین همسرش دومین فرزندشان را باردار بوده به جبهه می رود و در سال ٦٥ در عملیات كربلای ٤ به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

پسر شهید در خصوص شناسایی هویت پدرش پس از ٢٩سال عنوان كرد: تنها ٢سالم بود كه پدرم شهید شد قبل از این معنی پدر را نمی فهمیدم ولی هم اكنون این حس برایم زیباست.

دختر این شهید هم اضافه كرد: لذت پدر داشتن را الان حس می كنم. حاضرم تمام دنیایم را بدهم تا نگاه پدرم را ببینم.

در این بخش آیتمی از لحظه ی دیدار خانواده شهید پس از ٢٩سال با پیكر فرزند شهیدشان پخش شد. اتفاقی كه در شب نوزدهم ماه رمضان یعنی دو روز پیش افتاده بود، در آن مستند مادر شهید بی دریغ می گریست، در طی این سالها هرگز كسی گریه ی این مادر را ندیده بود اما مادر شهید با آغوش گرفتن پیكر مطهر فرزندش پس از سالها انتظار دلش آرام می گیرد و می گرید.

علیخانی در پایان خاطرنشان كرد: خوشحالیم كه شناسایی هویت اولین شهید غواص خط شكن اتفاق افتاد تا ما در این برنامه به شما این خبر را اعلام كنیم.

شهید سید جلیل میری وركی یکی از 175 شهید غواص و خط‌شکن بود که در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیده‌اند و پیکر آنها با دستان بسته بعد از گذشت 29 سال از شهادتشان در یک گور دسته‌جمعی در ابوفلوس تفحص شد.

تشیع پیكر این شهید پنج شنبه ساعت ١٠صبح در كرج برگزار می شود.

۱۳۹۴/۴/۱۷

اخبار مرتبط