رزمایش‌های متعدد نیروی دریایی بعد از ماه رمضان

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش‌های متعدد نیروی دریایی بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از میزان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان این نیرو در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه به دعوت فرمانده نیروی دریایی این کشور اظهار کرد:در این سفر بحث اجلاس پنج‌ جانبه با کشورهای حاشیه دریای خزر برای امنیت این دریا، ملاقات‌های دوجانبه و بازدید از نمایشگاه دو سالانه دریایی روسیه صورت گرفت که هر دو هدف به خوبی به نتیجه رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این سفر هیئت عالی رتبه نظامی ایران از موشک‌ها و قایق‌های جدید موجود در نمایشگاه سن پترزبورگ بازدید به عمل آورد.

وی در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای نیز گریزی زد و بیان کرد: چه تحریم باشیم و چه نباشیم وظیفه نیروهای مسلح آمادگی برای مقابله با هر تهدیدی از هر سو و با هر شدتی است.

وی با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: سلاح و تجهیزات جدید مطابق با فناوری روز در حال تولید است.

دریادار سیاری افزود: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی متشکل از ناوهای الوند و بندرعباس هم اکنون در خلیج عدن تنگه باب‌المندب است و وظیفه تأمین خطوط مواصلاتی دریایی را بر عهده دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما رزمایش‌های متعددی داریم که بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود از جمله رزمایش‌های سطحی، زیرسطحی، فناوری، جنگال و موشکی و رزمایش ولایت نیز پایان سال برگزار می‌شود.

سیاری همچنین با بیان اینکه وزارت دفاع مسئول تأمین تجهیزات است، گفت: ما نیز در سفر به روسیه پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردیم.

سیاری همچنین در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: ما امروز حضور مستمری در آبهای آزاد داریم و یگان‌های سطحی، زیرسطحی، موشکی و ... در سطح عملیاتی قرار دارند.

وی افزود: فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نیروی دریایی ایران را نیرویی قدرتمند محسوب می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی، ناوهای موشک‌انداز کلاس پیکان و پیشرفته‌تر از آن و همچنین زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح را در دست تولید دارد.

سیاری با بیان اینکه ما از فناوری‌های روز دنیا بی‌نیاز نیستیم، گفت: نیروی دریایی روی پای خود ایستاده و با خیلی از کشورها برنامه و رزمایش دارد.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط