تومار حمایتی اصفهانی‌ها در حمایت از تیم مذاكره‌كننده

نمایندگان شهر اصفهان، در نشستی خبری بیان داشتند: مردم منطقه اصفهان در دفاع از توافق بر مبنای خطوط قرمزتعیین شده، توماری حمایتی نسبت تیم مذاكره كننده از سوی ائمه جماعات و مردم این منطقه به امضارساندند.

به گزارش نما به نقل از مهر،‌ نشست خبری مشترک احمد سالک و حمیدرضا فولادگر پیرامون اعلام حمایت مردم اصفهان از مذاکرات هسته ای بر اساس خطوط قرمز تعریف شده از سوی رهبری صبح امروز (سه شنبه،‌ ۲۳ تیرماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سالک: آمریکایی ها همواره دنبال فرسایش مذاکرات بوده اند

احمد سالک،‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ابتدای این مراسم با بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید بر اساس هدایت رهبری به گونه ای عزتمندانه عمل کند،‌ گفت: توافق خوب توافقی است که به نفع اسلام و مسلمین تمام شود؛ زیرا اگر به نفع آمریکا باشد به معنای امضای پایان انقلاب اسلامی است و اگر آمریکا تسلیم شود به معنای خواندن فاتحه این کشور است بنابراین هم اکنون تیم مذاکره کننده در یک پیچ تاریخی سخت قرار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مردم منطقه اصفهان در دفاع از توافق بر مبنای خطوط قرمز تعیین شده توماری حمایتی نسبت تیم مذاکره کننده از سوی ائمه جماعات و مردم این منطقه به امضا رساندند و این حضور مردم اصفهان به خصوص شرق آن در تمام عرصه های ملی در حالی است که خشکسالی ۸ سال اخیر آنها را در مضیقه قرار داده است.

وی افزود: آمریکایی ها و گروه ۱+۵ به دنبال فرسایش مذاکره هستند و مردم ایران نسبت به آنها همواره بی اعتماد بوده اند همچنین آمریکایی ها تصور می کنند رکود داخلی باعث فرسایش ملت ایران شده و می توانند به زودی بحران های بالقوه را به صورت بالفعل درآورند و فتنه ای مشابه فتنه ۸۸ رقم بزنند.

سالک ادامه داد: این در حالی است که مردم می دانند رکود نمی تواند بحران‌زا باشد چنانچه سال هایی که تحریم شدیم نه تنها به مشکلی بحرانی برنخوردیم بلکه به خودکفایی در عرصه های نانو تکنولوژی و تسخیر فضا رسیدیم.

فولادگر: نیاز غرب به ادامه مذاکرات در استمرار چند هفته ای آن مشهود بود

حمیدرضا فولادگر،‌ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در ادامه این نشست خبری با ابراز امیدواری از اینکه اعلام نتایج مذاکرات امروز در راستای حفظ خطوط قرمز خواهد بود،‌ گفت: انرژی هسته ای حق مسلم ما بوده و فعالیت های هسته ای به صورت قانونی پذیرفته شده است که در این راستا توافقی با حذف همزمان تمامی تحریم ها قابل قبول است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در همین چند روز که همه ژست های قدرت جهانی در یک طرف میز مذاکره و ایران در سوی دیگر حاضر شده اند خود به عنوان یک پیروزی تلقی می شود و این مذاکرات بی سابقه ترین مذاکره طول تاریخ جهان در نوع خود است که نشان دهنده پذیرش استقلال،‌ عزت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای قدرتمند جهان است.

وی ادامه داد: از طرفی طولانی شدن روند این مذاکرات نشان دهنده ایستادگی مذاکره کنندگان در مقابل استکبار غرب است که رهبری نیز از آنها حمایت کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با مشاهده روند مذاکرات متوجه می شویم احتیاج آنها به این مذاکرات بیشتر از ما بوده و اصرار آنها بوده است که این روند تا کنون به صورت مستمر و چند هفته ای ادامه داشته است.

۱۳۹۴/۴/۲۳

اخبار مرتبط