واكنش نماینده مجلس به بحث موشكهای بالستیك

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس هرگونه محدودیت فوق‌العاده برای كشور در زمینه دسترسی به سلاح‌های متعارف به‌ویژه موشك‌های بالستیك را رد خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره محدود شدن دسترسی ایران به موشک‌های بالستیک برای مدت 8 سال که در پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت آمده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ قاعده ویژه‌ای را فراتر از مفاد قراردادها و عهدنامه‌های بین‌المللی نمی‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هیچگونه محدودیت فوق‌العاده برای کشور را در زمینه دسترسی به سلاح‌های متعارف تصویب نخواهد کرد، بیان داشت: محدودیت دسترسی ایران به موشک‌های بالستیک از جمله مواردی است که باید در قطعنامه شورای امنیت اصلاح شود.

هاشمی در ادامه گفت: حال اگر این محدودیت فقط بنا بود از سوی برخی کشورها برای ما اعمال شود مثلا اینکه آمریکا و یا اروپا موشک به ما نفروشند اهمیت کمتری داشت اما اینکه راجع به اصل دسترسی ایران به موشک‌های بالستیک تحدید ایجاد کنند به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی در توضیح علت افزوده شدن این گونه بندهای غیر هسته‌ای به قطعنامه شورای امنیت پس ازجمع‌بندی مذاکرات وین که صرفاً منحصر به موضوع هسته‌ای بود، اظهار داشت: مبنای طرف مقابل محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به عنوان مثال ما تعهد داده بودیم که در حوزه مسائل فرهنگی فعالیت نداشته باشیم، غرب خیلی بیش از این‌ها استقبال می‌کرد چرا که‌ آن‌ها می‌خواهند جلوی نفوذ انقلاب اسلامی را بگیرند و هیچ‌گاه برتری نظامی عامل گسترش تفکر انقلاب اسلامی نبوده است.

۱۳۹۴/۴/۲۷

اخبار مرتبط