رضا یزدانی به مسابقات جهانی می‌رسد؟

مربی تیم ملی كشتی آزاد می‌گوید مصدومیت رضا یزدانی هفته به هفته كنترل می‌شود تا زمان بازگشتش به تمرینات مشخص شود. او همچنین می‌گوید از حالا نمی‌توان عنوان كرد كه او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا خیر.

به گزارش نما رضا لایق در گفتگو با خبرنگار کشتی ایسنا اظهار کرد: یزدانی از ناحیه عضله دوقلو دچار پارگی و خونریزی شده که پزشک عنوان کرده حداقل 15 تا 20 روز باید استراحت کند. همچنین به دلیل وجود خون لختگی وضعیت کمی خطرناک شده و نمی توان او را در شرایط تمرین قرار داد.

رضا لایق
وی ادامه داد: وضعیت طوری است که هر هفته مصدومیت او را بررسی می کنیم تا مشخص شود که حداقل می تواند تمرینات بالاتنه را انجام دهد یا خیر چرا که در زمان بسیار مهمی از لحاظ آماده‌سازی هستیم و نباید فرصت را هم از دست داد. بازگشت وی به تمرینات هم به این بستگی دارد که چه زمانی مصدومیتش بر طرف شود.

لایق در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد یزدانی مسابقات جهانی را از دست دهد؟ گفت: از حالا نمی‌شود گفت که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا نه، بلکه باید منتظر بمانیم.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات سایر نفرات 96 کیلوگرم را هم مد نظر دارید؟ اظهار کرد: با مصدومیت یزدانی شرایط خاصی در این وزن بوجود آمده و ما به سایر نفرات هم توجه ویژه داریم. آنها در تورنمنتها شرکت می‌کنند تا محک بخورند.

لایق در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حضور برخی نفرات مانند محمدیان و قاسمی در مسابقات قهرمانی آسیا، باعث خارج شدن آنها از فرم ایده‌آل برای مسابقات انتخابی تیم ملی نشد؟ گفت: نفراتی مانند کمیل قاسمی و محمدحسین محمدیان وزن کم نمی‌کنند و یا مسعود اسماعیل‌پور چون یک وزن بالاتر آمده مشکلی در این رابطه ندارد. اعزام آنها به مسابقات آسیایی به خاطر دورنمای مدنظرمان یعنی آماده سازی برای رقابتهای جهانی بود و این طور نمی‌بینم که مسابقات آسیایی دلیل شکست اینها در انتخابی تیم ملی باشد. از طرف دیگر احسانپور هم در آسیایی کشتی گرفت که در انتخابی تیم ملی قهرمان شد. در واقع لازم بود احسانپور را در یک مسابقه رسمی سر وزن قانونی محک بزنیم.

۱۳۹۴/۴/۲۸

اخبار مرتبط