سلام آقای تغییر به آقای مخملی

به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

سلام آقاي تغيير به آقاي مخملي!

در حالي كه 4 ماه ديگر انتخابات رياست جمهوري آمريكا برگزار خواهد شد روزنامه واشنگتن تايمز نتوانست در برابر شدت شعارهاي توخالي و توهم و جوزدگي اوباما سكوت كند.

اين روزنامه آمريكايي با بيان اين كه آخرين شعار انتخاباتي اوباما براي انتخابات پيش روي نوامبر عبارتست از؛«من روي آمريكا شرط بندي مي كنم» نوشت: نتيجه اين شرط بندي باخت آمريكا است.

واشنگتن تايمز با اعتراض نسبت به اين كه اخيراً دهها هزار نفر درآمريكا كار خو د را از دست داده اند به تفسير شرط بندي «آقاي تغيير» پرداخت: «بدهي دولت بسيار بالاست و اوباما باعث سقوط كشور شده و نشانه ركود اقتصادي نمايان شده است.»

خاطرنشان مي شود براساس آمار اخير صندوق بين المللي پول، بدهي آمريكا عدد نجومي 16 هزار ميليارد دلار را پشت سر گذاشته است. واشنگتن تايمز پرده فريب رئيس جمهور آمريكا را كنار زد و نوشت: آقاي اوباما يك شرط بند بازنده است.

يادآور مي شود همچنان كه خروجي شرط بندي اوباما بر روي آمريكا بدهي 16 تريليون [16 هزار ميليارد] دلاري را رقم زده است؛ از سوي ديگر؛ شرط بندي كابوها بر روي ايران نيز نتيجه معكوس داشته است.

جرج سوروس در اسفندماه سال 89 شرط بندي كرده بود حكومت ايران تا يك سال ديگر بيشتر دوام نخواهد آورد.

گفتني است؛ فارين پاليسي مانند واشنگتن تايمز نتوانسته بود ادعاي واهي آقاي سوروس را تحمل كند و همان ايام نوشت: برخلاف شرط بندي سوروس، ايران تا يك سال ديگر توازن قوا در خاورميانه را به شكلي قطعي تر و بيش از پيش به نفع خود رقم خواهد زد.

وقتي ربع پهلوي سرمايه ملي اپوزيسيون مي شود!

وضعيت وخامت بار اپوزيسيون خارج نشين و ياس و افسردگي طيف هاي مختلف آنها باعث شد تا به مصداق كاچي به از هيچي، رضا ربع پهلوي، شخصيت «معتبر»!، «محبوب»!، «سرمايه ملي»! و «با استعداد»! كشتي به گل نشسته اپوزيسيون نام بگيرد.

سايت ضد انقلاب گويا نيوز- معروف به سيانيوز- علي رغم ادعاي دموكراسي و حقوق بشري در مطلبي به قلم اسماعيل نوري علاء به دفاع از ديكتاتوري و استبداد پرداخت! و نوشت؛ اينكه نظام پادشاهي تشريفاتي ضدحقوق بشر است و يا اينكه پادشاهي لزوما راه به استبداد مي برد محروم شدن اپوزيسيون از شخصيت رضا پهلوي است!

اين مقاله گويانيوز كساني مثل مجتبي واحدي (مشاور كروبي و سردبير فراري آفتاب يزد به خارج) را هتاك خواند و نوشت: «پرسش من از اپوزيسيون سكولار- دموكرات و برانداز آن است كه ما چرا بايد بر روي اين سرمايه ملي [رضا ربع پهلوي] خط ابطال بكشيم».

گويا نيوز هدف آنچه كه حمله به رضا پهلوي از سوي سكولارها خوانده را اينطور ارزيابي كرده است: «اصلاح طلبان متوجه شده اند كه اپوزيسيون انحلال طلب ايران در طي اين 30 ساله قادر نبوده است تا چهره اي مردمي و شاخص را از ميان خود به ملت بشناساند و در نتيجه، نسل جوان ايران خود به خود و به صورتي فزاينده نماد ويژگي هاي آرماني خويش را در شهروندي به نام رضا پهلوي مي بيند و لذا محتمل است كه در آينده، ايران رضا پهلوي، نه بعنوان شاه، كه بعنوان چهره اي شاخص در ميان اپوزيسيون برانداز، بتواند خواب هاي خوش اصلاح طلبان را بر هم زند.

گفتني است اخيرا كپي دو فيش بانكي كه نشان مي داد از دفتر رضا پهلوي مبلغ دوهزار و پانصد دلار براي اسماعيل نوري علا و دوهزار و دويست و پنجاه دلار براي نيك آهنگ كوثر حواله شده است به دست برخي از گروه هاي اپوزيسيون افتاده و آنچه اين دو نفر را از طفره رفتن و انكار دريافت مبالغ مزبور ناتوان كرده است، اين كه تاريخ هر دو حواله بانكي فقط يك هفته بعد از مصاحبه غيرمنتظره نيك آهنگ كوثر و اسماعيل نوري علا با رضا ربع پهلوي و تمجيد و تقدير از وي بوده است.

اين قدر بدبخت و بي صاحب شده اند كه...

سمپات گروهك نهضت آزادي كه پيش از اين به تجليل از رضا خان پالاني پرداخته بود، خود را مسئول مميزي اصلاح طلبان مي داند.

صادق زيباكلام درباره اظهارات كواكبيان دبيركل حزب مردم سالاري مبني بر نحوه تجديد سازمان اصلاح طلبان گفت: ابتدا بايد مشخص شود كه آيا اساسا حزب مردم سالاري جزو احزاب اصلاح طلب هست يا نه؟! عدم موفقيت كواكبيان در انتخابات به اين دليل بود كه مردم وي را به عنوان اصلاح طلب نمي شناسند و بنابراين او نتوانست راي اصلاح طلبان را جذب كند.

اين اظهارات در حالي است كه اصلاح طلبان به طور زنجيره اي طي 7- 6 سال گذشته در انواع انتخابات مجلس و رياست جمهوري و شوراي شهر، ناتوان از جلب اعتماد مردم بوده اند همچنان كه دفاع شبه روشنفكران بسياري نظير آقاي زيباكلام از نامزدهاي پرتناقض اصلاح طلبان- از جمله در سال هاي 84 و 88- عامل موفقيت آنها نبوده است.

زيباكلام در گفت وگو با «مهر» جريان اصلاحات را يتيم و بي صاحب توصيف كرد و گفت: بزرگان اصلاحات بايد دور هم جمع شوند و ارزيابي كنند كه آيا شركت در انتخابات مي تواند موجب محقق شدن خواسته هاي كوتاه مدت و بلندمدت آنها شود يا نه؟ آيا نامزد مستقل داشته باشيم يا بهتر است كه از يك كانديداي اصولگراي معتدل حمايت كنيم؟ و بررسي مسائلي از اين دست. اما متاسفانه آنها هيچ طرح و برنامه اي ندارند، هيچ گام جدي تا به حال برنداشته اند و صحبت ها و اظهارنظرهايي كه بعضا كرده اند بي هدف، بي برنامه، تفنني، باري به هرجهت و كلي گويي بوده است.

زيباكلام بزرگترين ضعف اصلاحات را ضعف در مديريت دانست و گفت: ضعف و بي برنامگي از سوي اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس نهم هم شاهد بوديم و بدبختانه همان داستان دارد در اين انتخابات هم تكرار مي شود. آدم واقعا دلش مي سوزد كه يك جريان گسترده اين قدر يتيم، بدبخت و بي صاحب است.

گزارش اقتصادي يأس آور گريبان اوباما را رها نمي كند

اوباما در رقابت هاي انتخاباتي با گزارش هاي مأيوس كننده از اوضاع اقتصادي آمريكا دست و پنجه نرم مي كند.

صداي آمريكا با اشاره به سفرهاي تبليغاتي باراك اوباما به دو ايالت اوهايو و پنسيلوانيا گزارش داد: اوباما همزمان با اين سفرهاي تبليغاتي با ضربه مأيوس كننده ديگري در زمينه گزارش وضعيت بيكاري و ايجاد شغل در آمريكا روبرو شده است. طبق آخرين گزارش، دولت اوباما طي ماه ژوئن فقط 08هزار شغل جديد ايجاد كرده است.

صداي آمريكا اضافه كرد: اين گزارش نشان مي دهد ميزان استخدام ها براي سومين ماه پياپي ضعيف بود. ضعف ايجاد شغل شكست ديگري بر ادعاهاي اوباما محسوب مي شود كه گفته بود اقتصاد آمريكا از زمان روي كار آمدن او بهبود يافته است. ميت رامني رقيب احتمالي اوباما در انتخابات نرخ بيكاري را بالا و غيرقابل قبول ناميد و گفت سياست هاي اوباما موجب تقويت اقتصاد و افزايش مشاغل در آمريكا نشده است.

صداي آمريكا يادآور شد: گزارش وضعيت ماهانه شغل و استخدام كه از نزديك دنبال مي شود، به شاخصي براي وضع بزرگترين اقتصاد جهان تبديل شده است و نقشي مهم در انتخابات بازي مي كند.

همزمان دويچه وله در گزارشي نوشت: جمهوري خواهان آمريكا در رقابت با دمكرات ها از بازار كار كم رونق آمريكا به عنوان حربه اي عليه باراك اوباما استفاده مي كنند. نامزد جمهوريخواهان بر شكست اوباما در وعده هاي اقتصادي خود تمركز كرده است.

ميت رامني اعلام كرد باراك اوباما در برآورده ساختن وعده هاي اقتصادي خود ناكام بوده است. وي با اتكاء به تداوم نرخ بيكاري 2/8 درصدي در آمريكا، سياست كارآفريني اوباما و بسته محرك اقتصادي او را ناموفق خوانده است.

دويچه وله نوشت: اقتصاد ايالات متحده براي جبران تدريجي پيامدهاي ناشي از بحران مالي سالهاي 8200 و 9200 نياز به ايجاد ماهانه دست كم 020هزار شغل جديد در بازار كار اين كشور دارد اما طبق آمار، دولت آمريكا در ماه ژوئن تنها 08 هزار شغل جديد ايجاد كرده است. رامني مي گويد دولت اوباما براي سومين ماه متوالي از برآوردن چنين نيازي ناتوان مانده است.

به گزارش رسانه رسمي دولت آلمان، اوباما تاكيد كرده كه هدفش از طرح هاي اقتصادي ارائه شده، بازگشت به شرايط سال 7200، يعني اوضاع پيش از بحران مالي، نيست بلكه «مي خواهد به زماني برگردد كه قشر متوسط جامعه آمريكا امنيت بيشتري داشت.»

دويچه وله با اشاره به مخالفت هاي داخلي كنگره با برخي برنامه هاي اقتصادي اوباما تصريح كرد بحران اقتصادي آمريكا، صرفا علت داخلي ندارد و بخشي از اين بحران، به چالش هاي خارجي از جمله در اروپا مربوط مي شود.

هزينه هاي دو جنگ افغانستان و عراق به تنهايي، يك سوم از كل كسري بودجه 61 هزار ميليارد دلاري آمريكا را شامل مي شود.

افسار اسرائيل را به گردن بيندازيد و گرنه كيهان سوءاستفاده مي كند!

حضور يك عضو لابي صهيونيستي-آمريكايي در نشست اخير گروهك هاي ضدانقلاب و تاكيد وي بر اينكه گزينه نظامي عليه ايران روي ميز است، هويت واقعي گردانندگان اين نشست در بروكسل را آشكار كرد.

در جلسه اخير 4 طيف سلطنت طلبان، سازمان هاي تروريستي كومله و منافقين، اصلاح طلبان و طيفي از چپ هاي آمريكايي شركت داشتند اما ميزبان و اداره كنندگان اصلي جلسه، سلطنت طلباني مانند جواد خادم (وزير دولت بختيار و از عوامل كودتاي آمريكايي نوژه) و شهريار آهي (از نزديكان ربع پهلوي) بودند. با اين حال حضور و اظهارات امانوئل اوتولونگي در اين جلسه، هويت اصلي گردانندگان جلسه را آشكارتر كرد. اتولانگي (اتولونگي) از همكاران موسسه تندرو بنياد دفاع از دموكراسي (مستقر در واشنگتن) است كه ارتباطات گسترده اي با طيف نومحافظه كاران و لابي صهيونيستي در آمريكا دارد. 8 سال پيش در راستاي ايجاد شعبه اي از سوي لابي صهيونيست هاي آمريكا در اروپا، موسسه ترانس آتلانتيك در «بروكسل» تاسيس شد كه مديريت آن به اوتولانگي واگذار گرديد. هدف اين موسسه تاثيرگذاري بر سياستگذاران اروپايي به ويژه در زمينه جانبداري يكسويه از رژيم صهيونيستي است.

نامبرده با حضور در نشست اخير گروهك هاي ضدانقلاب (بروكسل) و در ميزگردي كه مديريت آن با شهريار آهي بود، ضمن مخالفت با برنامه هسته اي گفت «ما به مذاكره و در عين حال تحريم ادامه مي دهيم و گزينه نظامي نيز همچنان روي ميز قرار دارد». تاكيد اين صهيونيست دو آتشه بر گزينه نظامي با مخالفت هيچ يك از حضار مواجه نشده است.

پايگاه اينترنتي اخبار روز وابسته به طيفي از اپوزيسيون با انتقاد از اين اظهارات و عدم اعتراض حضار نوشت: يكي از سخنرانان غيرايراني در كنفرانس بروكسل، ايران را تهديد به عمليات نظامي كرد اما هيچ يك از حضار اعتراضي به اين اظهارات نكرد. گزارش هاي رسمي اين نشست، دلايل دعوت از اين غيرايراني را در كنفرانسي كه مسئله اش «پيشبرد اتحاد براي دموكراسي» اعلام شده، توضيح نمي دهد. حضور اين مهمانان غيرايراني بدگماني هايي را كه پيش از اين درباره نشست بروكسل از سوي منتقدين ابراز شده بود، تشديد كرده است. در سخنراني مهمانان غيرايراني، مواضع و سياست هاي دولت خارجي تكرار شده و اوتولانگي تهديد به عمليات نظامي كرده است بي آن كه كسي از ميان حضار به او اعتراض كند.

يادآور مي شود سازمان تروريستي منافقين در جريان دروغپردازي عليه برنامه هسته اي ايران، با اتولونگي در ارتباط بوده است. نامبرده كه به شدت طرفدار رژيم صهيونيستي است پيش از اين جزوه اي نوشت كه توسط مركز مطالعات اروپا- به واسطه موسسه ترانس آتلانتيك- منتشر شد. وي در اين جزوه از سياستمداران اتحاديه اروپا مي خواهد فعالان سياسي مخالف رژيم صهيونيستي را فاقد شرايط لازم براي دريافت كمك هاي مالي اتحاديه اروپا در زمينه ارتقاي حقوق بشر و دموكراسي اعلام كنند و كمك هاي اختصاص يافته به سازمان هاي غيردولتي كه اسرائيل را نژادپرست و رژيم آپارتايدي معرفي مي كنند، قطع نمايند.

پايگاه آمريكايي اينترپرس سرويس با اشاره به فعاليت هاي 8 سال گذشته اوتولانگي در بروكسل (مقر اتحاديه اروپا) تصريح كرده كه مدت هاست لابي صهيونيستي گروه هايي را از واشنگتن به بروكسل گسيل كرده است.

اوتولانگي دي ماه سال گذشته ضمن انتشار مقاله اي در روزنامه وال استريت ژورنال به دفاع از ايده حمله نظامي به ايران نوشت: از ديدگاه لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا حمله نظامي به ايران جنبش مخالفان (سبز) در ايران را از بين خواهد برد. وزير دفاع آمريكا در ماه سپتامبر گفت «ما بايد اقدامات خود را در راستاي تقويت اين مخالفت ها پيش ببريم و مراقب باشيم كاري انجام ندهيم كه باعث تضعيف مخالفت ها شده و يا به بهره برداري و تثبيت حكومت منجر شود.» اما اگر اپوزيسيون ايراني از اتحاد، قدرت و حمايت مردمي لازم برخوردار بود شايد چنين سياستي درست مي بود. ولي در شرايط كنوني نبايد به طور كلي روش اعمال زور عليه ايران با هدف براندازي حكومت را كنار گذاشت. وي اضافه كرده بود: «جنبش سبز در دو سال گذشته تقريبا از حركت بازايستاده و حكومت ايران مخالفان فعالي ندارد. بنابراين فرضيه هايي كه مدعي مي شوند اقدام نظامي آمريكا ممكن است تغييرات و سرنگوني حكومت در داخل كشور را به خطر بياندازد در ارزيابي از موقعيت اپوزيسيون ايراني اغراق مي كنند.»

خاطرنشان مي شود نيك آهنگ كوثر همكار سايت اينترنتي خودنويس روز گذشته درباره طفره برگزاركنندگان نشست هايي نظير نشست بروكسل از پاسخ به انتقادها نوشت: ديروز بعدازظهر گپي طولاني با يكي از فعالان سياسي نامدار ايران مي زدم. اين بزرگوار نگران اين بود كه نكند برخورد انتقادي عاملي براي سوءاستفاده جماعت «كيهاني» و غيره شود.

۱۳۹۱/۴/۲۰

اخبار مرتبط