آخرین اخبار از قتل پزشك اردبیلی

رئیس دانشگاه علوم پزشكی اردبیل گفت: حادثه قتل پزشك سرطان‌شناس اردبیلی كه دیروز اتفاق افتاد، ربطی به رابطه پزشك و بیمار ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس از اردبیل فرهاد پورفرضی در حاشیه تشییع پیکر این پزشک مردمی در اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال وقوع حادثه دلخراش دیروز، در دانشگاه علوم پزشکی پیگیری‌ها برای یافتن علل و عوامل این حادثه آغاز شد و در 24 ساعت گذشته به این نتیجه رسیدیم که اصلاً این حادثه ربطی به مباحث پزشکی همچون دریافت زیرمیزی و یا برخورد نامناسب پزشک با همراهان بیمار نداشته است.

وی افزود: این حادثه خارج از قاعده کاری یک پزشک و در یک منزل مسکونی رخ داده که دادستان اردبیل موضوع را پیگیری کرده و با دستگیری قاتل تحقیقات پیرامون این حادثه ادامه دارد.

وی با تکذیب برخی از شایعات مبنی بر اینکه این حادثه در مطب پزشک و یا مجموعه بیمارستانی اتفاق افتاده است، گفت: هنوز اطلاعات دقیقی به‌دست نیامده است که علت مراجعه پزشک مرحوم پیرزاده به واحد مسکونی که در آن به قتل رسیده چه بوده است و به چه دلیل فرد ضارب با ضربات چاقو پزشک سرطان‌شناس اردبیلی را از پای درآورده است.

وی گفت: حتی فرد ضارب با اورژانس 115 تماس گرفته و در انتقال پزشک به بیمارستان این مجموعه را همراهی کرده است، ولی اینکه به چه دلیل این دعوا و درگیری رخ داده است هنوز به‌صورت روشن مشخص نیست، ولی حادثه رخ‌داده هیچ ربطی به مسائل پزشکی ندارد.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت قرار نیست به خاطر این حادثه به اردبیل سفر کند، بلکه در اجلاس مقامات بهداشت جهانی حضور دارد، گفت: بنده از طرف وزیر بهداشت مأمور شده‌ام تا این موضوع را پیگیری کرده و نتایج به‌دست آمده را به وزیر اعلام کنم که امروز برای این مراسم مدیرکل ارزشیابی و حراست وزارت بهداشت نیز حاضر شدند.

وی به اصحاب رسانه قول داد تا در اولین فرصت بعد از جمع‌بندی مسائل اطلاعات دقیق‌تر را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و از دستگاه قضا نیز خواست تا روند سیر پرونده را در مراحل مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کند.

۱۳۹۴/۵/۳

اخبار مرتبط