خبر تازه نبیه بری درباره پرونده امام موسی صدر

رئیس مجلس نمایندگان لبنان از اذعان دستگاه قضایی ایتالیا به ربوده شدن امام موسی صدر در خاك لیبی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، نبیه بری در بیانیه ای اعلام کرد که دستگاه قضایی ایتالیا جدیدا با اصلاح حکم قبلی خود، اذعان کرده است که امام موسی صدر در خاک لیبی ربوده شده است.
در این بیانیه آمده است که در ارتباط با پیگیری مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر و دو نفر از همراهان وی، جدیدا دستاورد مهمی بدست آمده و براساس آن، دستگاه قضایی ایتالیا از حکم نادرستی که در سال 2005 میلادی در این زمینه صادر کرده بود، عدول کرده است.
نبیه بری گفت: دستگاه قضایی ایتالیا در سال 1979 و 1982 میلادی اعلام کرد که امام موسی صدر و همراهان وی وارد شهر رم پایتخت ایتالیا نشده اند، اما در سال 2005 با نقض آن و صدور حکم تازه ای به طور مبهم از احتمال ورود امام موسی صدر و همراهان وی به رم سخن گفت که نشان از اعمال نفوذ معمر قذافی دیکتاتور پیشین لیبی و سلویو برلوسکونی نخست وزیر وقت ایتالیا در آن نمود داشت.
به گفته نبیه بری، وکلای خانواده امام موسی صدر وارد عمل شدند و در سال 2014 میلادی با ارایه اسناد و مدارک، درخواست بازنگری و تحقیقات دوباره در این باره را به دستگاه قضایی ایتالیا ارایه دادند و حکم سال 2005 میلادی را نادرست خواندند.
رئیس مجلس نمایندگان لبنان خاطرنشان کرد که براساس گزارشها و تحقیقات طرف لبنانی و تفاهم نامه بین دولتهای لبنان و لیبی در 11/3/2014 مبنی بر تایید جنایت ربوده شدن امام موسی صدر در خاک لیبی توسط قذافی، دادستانی رم در 22/6/2015 اعلام کرد که با توجه به بررسی همه اسناد و مدارک موجود در پرونده، نباید فرضیه ورود هیئت لبنانی به فرودگاه رم را قبول کرد.
به گفته نبیه بری، قاضی تحقیقات پرونده ربوده شدن امام موسی صدر در رم در20/7/2015 حکمی را صادر و در آن تاکید کرد که در پی پایان یافتن دیکتاتوری قذافی، دولت لیبی تحقیقات و بررسی هایی را در چارچوب تحقیقات صورت گرفته در لبنان انجام داد و این فرضیه را که ربوده شدن امام موسی صدر در خاک لیبی انجام شده است، پذیرفت.

۱۳۹۴/۵/۹

اخبار مرتبط