اتحادیه اروپا اجرای برنامه جامع اقدام مشترك را آغاز كرد

شورای وزرای اتحادیه اروپا اولین اقدامات حقوقی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترك بین ایران و كشورهای گروه ۱+۵ را تصویب كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم بخش رسانه‌ای پایگاه اینترنتی شورای وزرای اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این شورااولین اقدامات حقوقی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای گروه 1+5 را تصویب کرد.
وزرای خارجه ایران و کشورهای گروه 1+5 پس از دو سال مذاکره در 23 تیر به توافقی بلند مدت درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران دست یافتند.
اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل برنامه جامع اقدام مشترک را تصویب کرده‌اند.
دولت باراک اوباما با کنگره این کشور به توافق رسیدند تا متن برجام در کنگره به رای گذاشته شود، کنگره آمریکا تا 17 سپتامبر(26 شهریور)فرصت دارد تا درباره توافق ایران و کشورهای 1+5 رای‌گیری کند، اوباما گفته است هر گونه تلاشی برای بر هم زدن توافق را وتو خواهد کرد.
طی روزهای اخیر وزرای ارشد دولت آمریکا در چندین نشست کمیته های داخلی کنگره حضور یافتند تا به نمایندگان دراین باره توضیح دهند.
مقامات کشورهای اروپایی پس از اعلام جمع بندی مذاکرات اشتیاق زیادی برای سفر به تهران از خود نشان می‌دهند، هیئت‌های عالی رتبه مختلفی از کشورهای اروپایی پس از اعلام توافق به تهران سفر کرده‌اند،‌ سفر فدریکا موگرینی، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در هفته گذشته انجام شد.

۱۳۹۴/۵/۹

اخبار مرتبط