كشف بقایای تازه‌ای از هواپیمای مالزیایی

ماموران تحقیق دربارۀ هواپیمای گمشدۀ پرواز ام.اچ ۳۷۰ مالزی از كشف بقایای فلزی بیشتری از این هواپیما در جزیره‌ای در اقیانوس هند خبر داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ماموران تحقیق دربارۀ هواپیمای گمشدۀ پرواز ام.اچ 370 مالزی از کشف بقایای فلزی بیشتری از این هواپیما در جزیره‌ای در اقیانوس هند خبر داده اند.

دولت مالزی از مسئولان منطقه‌ای خواسته‌ است که برای یافتن تکه‌هایی از لاشۀ این هواپیمای گمشدۀ که ممکن است آب آن‌ها را به ساحل منتقل کرده باشد، در حالت آماده باش باشند.

از چهارشنبۀ گذشته و به دنبال کشف قطعه‌ای از بال بوئینگ 777 و تشدید گمانه‌زنی‌ها در این باره که قطعه مزبور احتمالا اولین مدرک ملموس دال بر سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در اقیانوس است، ساکنان محلی جزیره رئونیون در جنوب غربی اقیانوس هند در حال جستجوی سواحل هستند.

قطعه مزبور با ابعاد حدود یک متر مربع در محفظه‌ای آهنی قرار داده شد.

همچنین صبح یکشنبه فردی یک قطعۀ دیگر به طول 70 سانتیمتر را که ظاهرا قسمتی از در این هواپیما است، تحویل پلیس داده است.

به گفته لیو تیونگ لای، وزیر حمل و نقل مالزی، مسئولان هواپیمایی کشوری مالزی با همتایان خود در سرزمین‌های مجاور جزیرۀ رئونیون در تماس هستند تا در صورتی که قطعه‌ای پیدا شود برای یافتن سرنخ‌های بیشتر به بررسی بپردازند.

وی همچنین در اطلاعیه‌ای تایید کرد قطعه‌ای که چهارشنبه در این جزیرۀ فرانسوی پیدا شده است به رسماً به عنوان قطعه ای از هواپیمای بوئینگ 777 پرواز گمشدۀ 370 مالزی شناسایی شده است.

پیشتر عبدالعزیز کپروی، معاون وزیر حمل و نقل مالزی تأئید کرد بقایای یافت شده از یک هواپیما در اقیانوس هند متعلق به یک بوئینگ 777 بوده است؛ اظهاراتی که امیدها برای حل معمای سقوط این هواپیما را احیا کرد.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی اسفند ماه سال گذشته با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط