كیهان تذكر گرفت

دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات از توقیف هفته‌نامه «۹ دی» در جلسه صبح امروز این هیئت خبر داد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «كیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه ها تذكر داده شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات از توقیف هفته‌نامه «۹ دی» در جلسه صبح امروز این هیئت خبر داد.

علاء الدین ظهوریان دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات خبر توقیف هفته‌نامه «۹ دی» را تائید کرد. به گفته وی، این تصمیم در جلسه صبح امروز هیئت نظارت بر مطبوعات اتخاذ شده که به بررسی عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای اختصاص داشته است.

در نتیجه این بررسی، هیئت نظارت بر مطبوعات با توجه به تبصره «٢» ماده «٥» قانون مطبوعات و همچنین بند «۸» ماده «۶»، حکم به توقیف هفته‌نامه «٩ دی» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی داده و پرونده آن را هم به دادگاه ارجاع داده است.

تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات می گوید: مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است. در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتاً تا دو ماه‌ توقیف و پرونده را خارج از نوبت رسیدگی نماید.

همچنین بند ۸ ماده ۶ همین قانون ناظر بر «افترا به مقامات، نهادها، ارگان ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار‌عکس یا کاریکاتور باشد» است.

همچنین در جلسه امروز این هیئت، با تقاضای انتشار ٦١ نشریه اعم از سراسری، منطقه ای، استانی و محلی و پایگاه خبری و ١٨ تقاضای تغییر وضعیت موافقت شد.

همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه ها تذکر داده شود.

به نشریه «پدیده امروز» نیز بابت استفاده ابزاری از تصاویر چهره های هنری تذکر داده شد.

هیات نظارت بر مطبوعات همچنین از رسانه ها خواست به منظور حفظ و گسترش کارویژه‌های نظارتی خود و جلوگیری از رفتارهایی که به نام نقد، عملا موجب تحدید رسانه ها می شود به منافع و امنیت ملی توجه داشته باشند و نقدها را در چارچوب آزادی مسئولانه دنبال کنند تا نشاط رسانه ای و اجتماعی آسیب نبیند.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط