باید اقتصاد را از اتكاء به نفت خارج كنیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این مطلب كه لازمه رفع مشكلات اقتصادی كشور توجه به تولید داخلی است گفت: باید اقتصاد را از اتكاء به نفت خارج كنیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که باید اقتصاد کشور را از اتکاء به نفت خارج کنیم، افزود: اگر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در کنار اهتمام به پیشرفت تولیدات داخلی قرار گرفته و اجرایی شود کشور به توسعه و پیشرفت دست خواهد یافت.

وی پرهیز از اسراف و مصرف کالاهای ایرانی را از دیگر راهکارهای توسعه دانست و عنوان کرد: توصیه های رهبر درباره اقتصاد مقاومتی فقط متوجه دولت نیست و همگان اعم از خانواده ها و تمامی اعضای جامعه باید توجه کرده و سعی در عملیاتی کردن آن داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی صندوق قرض الحسنه مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان خبر داد و تاکید کرد: این صندوق ها در تمام مراکز آموزشی و پادگانی ارتش با هدف ترویج فرهنگ اقتصاد اسلامی بر پایه تسهیل در خدمات رسانی به کارکنان ارتش راه اندازی شده است.

آل هاشم یادآور شد: طبق بیانات رهبری، فارغ از هر گونه توافقی در این زمینه، برنامه های کشور در بخش تقویت تولید، اقتصاد غیردولتی، غیر متکی به نفت و افزایش کیفیت کالای ایرانی، باید با برنامه ریزی محقق شود.

گفتنی است ساختمان صندوق قرض الحسنه مرکز آموزش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و با زیربنای ۱۰۰ مترمربع و به همراه میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان با حضور حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افتتاح شد.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط