رئیس كل دادگستری گیلان:

گیلان امن‌ترین استان كشور است

رئیس كل دادگستری گیلان گفت: گیلان یكی از امن‌ترین استان‌های كشور است.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمد سیاوش‌پور صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی گیلان اظهار کرد: گیلان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی افزود: در گیلان 26 حوزه قضایی فعال، 16 دادگستری و 10 بخش با 320 قاضی و یک‌هزار و 400 پرسنل وجود دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه حفظ بیت‌المال از وظایف دادگستری گیلان است، ادامه داد: گیلان یکی از استان‌هایی با ویژگی‌های بالقوه بوده که در مسیر توسعه کشور تاثیرگذار است.

وی گیلان را نیازمند نگاه مثبت دولتمردان برای توسعه دانست و خواستار حمایت از پروژه‌های عمرانی اداره‌کل پزشکی قانونی در گیلان شد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه در گذشته برای تشخیص پرونده‌های قضایی از استان‌های همجوار کمک گرفته می‌شد، تصریح کرد: تجهیز و تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان موجب کاهش زمان دادرسی و جلوگیری از اطاله زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی می‌شود.

معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور وجود فضای امن در گیلان نسبت به برخی استان‌های دیگر را مرهون همدلی و همزبانی مسئولان دانست و گفت: برای توسعه استان نیازمند تغییر نگرش دولتمردان هستیم.

محمد احمدی‌پور از وجود فضای مثبت و مساعدت مدیران و مسئولان استان قدردانی کرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور یکی از مشکلات استان را نبود امکانات لازم و کمبود اعتبارات و نیروی انسانی در حوزه پزشکی قانونی عنوان کرد.

محمدحسین قربانی گفت: گیلان به دلیل وسعت موقعیت جغرافیایی و گردشگری حوزه، خطرپذیری تعداد جمعیت شناور و ... مستلزم نگاه ویژه دولت است.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به چهار سال خدمت خود در این استان گفت: امسال 6.8 نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌های تصادفات کاهش داشته است.

فیروز آیتی‌فیروزآبادی با بیان اینکه در بخش قتل و خودکشی کاهش چشمگیری در استان داشتیم، ادامه داد: امسال در این زمینه بین 20 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داریم.

وی مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری را براساس موافقتنامه تنظیمی عمرانی اداره‌کل پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد و گفت: پروژه آزمایشگاه ژنتیک قانونی در سایت رازی رشت از جمله این برنامه‌ها است.

این مسئول پروژه سالن تشریح و آزمایشگاه تیپ چهار پزشکی قانونی تالش و لنگرود و احداث مجتمع آموزشی تشخیصی و آزمایشگاهی رشت در سایت لاکان را مهم‌ترین این برنامه‌ها ذکر کرد.

به گزارش فارس، مجتمع آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی گیلان در سایت لاکان امروز با حضور احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی و جمعی از مسئولان و نمایندگان گیلان افتتاح شد.

۱۳۹۴/۵/۲۹

اخبار مرتبط